• Anonym (ts)

Andas in avgaser

Vi var på crusing i helgen och jag andades in avgaser i flera timmar utan en tanke på att det kunde vara skadligt i mitt tillstånd. (gravid i vecka sju) Men senare på kvällen slog illamåendet till med full kraft och ångesten kom. Herregud, vad har jag gjort?
    Jag är fortfarande orolig. Jag blöder inte men jag kan inte sluta tänka på ett eventuellt ma. Hur farligt tror ni att det var?

• Svar på tråden Andas in avgaser
  • Dripknot

Vecka 7 sa du?

Kom igen nu, släpp det.

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Anonym (herre gud!)

Bor du i stan? Du får ju i dig avgaser varje dag..

• Autumnbeauty

Det är ju bra att du tänker på det inför framtiden, avgaser är och förblir skit för kroppen. Men du är ju så tidigt i graviditeten så jag tycker inte du ska oroa dig det minsta.
    Men jag skulle hålla mig undan från såna där ställen under resten av graviditeten, för ju större barnet blir...

• Anonym (ts)

Nej, jag bor inte i stan.
    Och det var inte "normalt" med avgaser heller, utan vi spenderade flera timmar på en parkeringsplats där alla bilar var igång.
    Men om ni är så lugna, så känns det ju helt klart bättre i alla fall.

• Dripknot

Jag var på många cruisingar samt självaste Power Meet när jag var höggravid med min dotter och hon mår bara prima idag.

Gå inte runt och var rädd för allt nu bara för att du är gravid. Lita på det sunda förnuftet om du tvivlar. Att röka cigaretter och dricka alkohol är ju ajaj för alla gravida men varken du eller bebis skadas för livet om ni skulle få i er nån ånga med cigarettrök. Men det är ju så äckligt! :)

Sen måste man ju inte hoppa basejump, fallskärm, köra gokart, åka berg-och dalbana, delta aktivt i en boxningsmatch eller ansöka om att få vara med i Wipeout medans man är gravid. Sen finns det ju mycket i matväg som kan påverka också.. Där vet ju din barnmorska vad som är bra för mamsing och vad som är ajaj.

Lycka till och grattis till graviditeten!!!!!! :D

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
Svar på tråden Andas in avgaser