• Tobie

Skild- barn varannan vecka- funkar?

TJA!

Är nyfiken hur det fungerar för er andra som "delar" på barnen.

Vi har barnen varannan vecka och har knappt något samarbete alls, Deras mamma och jag pratar med varandra bara om det är absolut nödvändigt.
    Hur gör andra? förstår att det beror mycket på hur man gick isär och omständigheter kring det, men själv så skulle jag vilja ha ett bättre förhållande till mitt ex, men hon är inte alls inte intresserad!

Hur funkar det för er andra? som har delad vårdnad,

Kan ni snacka om vad som helst? eller undviker man kontakt? man har ju ändå barn ihop!

tack för mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-28 13:08
    Ingen?:)

• Svar på tråden Skild- barn varannan vecka- funkar?
  • gizmoo99

Hej!

För oss funkar det väldigt bra. Vi skildes som kompisar, var ej ovänner, så det har väl varit enklare för det. Jag anser att om man har barn ihop så får man se till att det funkar för barnens skull. Det betyder så mycket för barnen om man någon gång kan ta en fika eller luncha ihop. man måste kunna prata med varandra. Det finns ju dem som lämnar barnen på dagis och den andra föräldern hämtar, så dem inte behöver se varandra. Det tycker jag är hemskt.

Har man en gång skaffat barn tillsammans är det bara att svälja förtreten och gilla läget, bete sig som de vuxna man är. Så jag tycker att du är inne på rätt spår. Lycka till!

• Curlingmorsan

Vi pratar bara om barnen. Han har gjort klart för mig att han absolut inte vill ha något med mig att göra än det absolut nödvändigaste som gäller barnen. Ett tag fick jag inte ens ringa och prata med barnen den veckan de var hos honom. Gissar att det är hans nya som "styr". Det var han som lämnade mig så jag tycker att om någon ska vara arg, sur och bete sig illa så är det jag. Men jag vill verkligen att vi ska ha en bra relation för barnens skull. Vill bara kunna ha en avspänd och vuxen relation, vi har ju trots allt två underbara barn tillsammans. Men i vårt fall är det hans nya som inte gillar mig. När hon ha varit där när jag hämtat barnen så har han kommit ut med barnen för att hon ska slippa träffa mig. Känns inget kul att bli behandlad som pestsmittad! :(

Ebba & Felix mamma
  • tessanior

Jag och min fd pratar i stort sett inte heller med varandra.
    Jag flyttade ifrån honom för ca ett halvår sen, trodde att vi skulle ha en bra relation ändå, men nu går det inte att prata med honom. Det är bara kort, kort om det gäller sonen annars pratar vi inte alls. Vi har ändå levt ihopa i 10 år och nu känns det som om vi är helt främmande för varandra.

Veckobytena görs på dagis så då träffas vi inte heller. Tror att jag kan räkna på fingrarna opå ena handen dom gångerna vi har träffats. Känns konstigt...
    Förstår hur du känner det.

Ingen av oss har någon ny (är jag ganska säker på...) så det är ingen annan som sätter käppar i hjulet heller.

Men... sonen mår bra och jag märker att han har haft det bra hos sin pappa, och det är ju faktiskt huvudsaken.

Är barnen bara nöjda och glada så får det ju funka.

Hoppas det gör det för er! =)

• Curlingmorsan

Ja det är ju helt sant Tessanior, "är barnen glada och nöjda så får det ju funka". Huvudsaken är ju faktiskt att de mår bra. =)

Ebba & Felix mamma
  • vitvåonågratill

Vi skildes för ungefär ett år sedan och har överlag haft ett väldigt bra samarbete hela tiden trots att jag träffade min nya efter bara några månader, och jag tycker nästan vi pratar mer med varann nu än när vi levde ihop! Hade barnen varannan vecka fram tills jag flyttade ihop med min nya kille för nån månad sen, men nu bor barnen hos oss på veckorna och hos sin pappa varje helg och det funkar bra det med, liksom det gjorde med varannan vecka. Vi skaffade ju barnen ihop, och självklart måste man då även samarbeta för DERAS skull, för DOM känner av minsta missnöje mellan föräldrarna, det är jag nästan säker på!

Hoppas det kan lösa sig bättre för er!

Svar på tråden Skild- barn varannan vecka- funkar?