• Analoga

Hängselmodell eller midjemodell i era barns regnbyxor?

Har ni midjemodell eller hängselmodell i era barns regnbyxor?

har alltid haft hängselmodell till dottern som fyller 6 snart. Skickade efter ett regnset från Ellos som var jättefint, fick det idag, dock var det midjebyxa! Vill inte att hon ska bli blöt bak i ryggen. Vad har ni för erfarenheter och skriv gärna hur4 gammalt ert/era barn är!

• Svar på tråden Hängselmodell eller midjemodell i era barns regnbyxor?
  • Masseratti

Vi köpte med hängslen, tycker att de sitter bättre och skyddar mer.

• Masseratti

Glömde ålder men de är 7 och 9.

• Kleerup

Vi köpte Abekos hängselbyxa Atek till båda pojkarna som är 12 och 15 att ha hemma. Vi bor på gård och här är det regnbyxor och gummistövlar som gäller hela vinterhalvåret och det känns rätt meningslöst men tunna midjebyxor. Annars har de vanliga lätta regnställ med midjebyxor.

Den äldsta får man dock inte på några regnkläder när han ska till skolan även om det spöregnar =o)

• trolltriss

har haft midjebyxa didriksons sedan 120,,, funkat utmärkt

• TheMother

Upplever att de flesta barn har hängselbyxor på förskolorna, men de jag stött på som haft midjebyxor har aldrig fått våt rygg, vad jag märkt iaf. Kanske beror lite på hur långt ner jackan går med. Även om det inte hjälper om barnet skulle sätta sig i en vattenpöl. Men riktigt så låga hoppas jag väl inte att byxorna är???
    Problemet jag ser är väl om de glider ner, så hon får gå och dra upp dem hela tiden. Det är verkligen inte roligt.

Mamma till Anton 080920
  • väntar i Kina kön

Vi har alltid haft hängsel byxor till vår kille som är 5,5 år och nu köpte vi midjebyxor och han har alltid ryggenbar trots att jag alltid sätter in tröjorna i byxan. Tyckte inte att de var bra..

• Masseratti
    väntar i Kina kön skrev 2010-05-01 22:13:11 följande:
    Vi har alltid haft hängsel byxor till vår kille som är 5,5 år och nu köpte vi midjebyxor och han har alltid ryggenbar trots att jag alltid sätter in tröjorna i byxan. Tyckte inte att de var bra..
    Är det inte resåren i midjan rejäls så blir det ju lätt så. Märkte det till våra som är ganska smala så det fick bli med hängslen.
  • bomullshuve

Om barnet är 6 år tror jag inte att det är något problem med midjemodell då de är lite större då och leker andra typer av lekar. Upp till 6 år skulle jag nog satsa på hängslen...

• Masseratti
    bomullshuve skrev 2010-05-02 16:11:56 följande:
    Om barnet är 6 år tror jag inte att det är något problem med midjemodell då de är lite större då och leker andra typer av lekar. Upp till 6 år skulle jag nog satsa på hängslen...
    Det är nog olika som du säger vad som passar för olika barn.
Svar på tråden Hängselmodell eller midjemodell i era barns regnbyxor?