• Kluttbajs

Hon sa att jag har tjock mage...

Är på så himla dåligt humör idag. Ger lite bakgrund här:

Födde vår första son för sju månader sedan. Har gått ner alla kilon, tjugofem kilo. Började egentligen redan i graviditeten med vikthetsen, jag mådde helt sjukt dåligt av alla kommentarer om vikt och hur mycket man skulle gå upp. Dvs "max tolv kilo" allt annat = för mycket och onormalt.
    Gick ner alla kilon på ett kvartal. Men magen... den är kvar känns det som.
    Min syster som är äldre än mig och smal trots två barn kommenterade häromdagen;
    "Men oj... Vilken hängmage du har!"

Tack så jävla mycket... Mår PISS av det här, samma dag jag fick kommentaren hade jag mått skit hela dagen och det blev inte bättre. Väger 58-59 och är 159 cm så jag är ju inte smal direkt, skulle vilja gå ner fem kilo men det GÅR bara inte!
    Är det fler som känner igen sig i detta att de sista fem kilona sitter som berget? Varför?

Har försökt med det mesta och att säga "skippa godiset och kakorna" till mig är ganska meningslöst då jag slutat helt med godis, chips, kakor, ja allt sånt sedan snart ett år tillbaka. Äter ej bröd eller snabba kolhydrater mer än en dag eller två i veckan.

Mår så jävla pissigt.

• Svar på tråden Hon sa att jag har tjock mage...
  • Gubbas

Det förstår jag verkligen att du gör! Inte snällt att häva ut sig något sådant.
    Du kanske ska "chocka" igång kroppen med annan form av träning och ny variant av mat. Kroppen är knepig att förstå sig på ibland. Men försök som sagt att öka intensiteten på träning och kanske byta träningsrom och du t ex kört mycket promenader, så försök med Powerwalk eller joggning och Pilates, jätte bra för magen.

Lycka till!

• BillyX

"inte smal direkt"
    Nej men inte tjock, utan helt normal, vännen!

• bakeacake

gör magövningar, det är de enda som hjälper mot förslappade magmuskler vilket det ofta är vad man har om man har en putmage efter barnafödande men ändå gått ner de kilon man gått up...

lycka till!!

• Kluttbajs

Att chocka kroppen, kan jag göra det med att t.ex börja löpa? Jag orkar inte springa någon längre sträcka så jag får nog börja väldigt lågt med typ en kilometer...
    Jag har kört igång med pulverdiet OCH gi nu, ska byta ut ett eller ett par mål om dagen och resten inga kolhydrater utan magert kött eller fisk.
    Jag tänker såhär att "plåga mig" med träning vet i sjutton om det är värt det, äter hellre mindre då. Vad förbränner jag om jag springer två kilometer t.ex? Kanske 300-400 kcal, max väl? Det är väl ungefär ett mål mat... Känns liksom inte "värt det" på nåt vis.

• Gubbas

Man behöver inte springa så fort eller långt. Kroppen mår bra och psyket av att motionera regelbundet. GI har jag kört länge och det fungerar bra, man får äta bra mat och man är mätt. Byter ibland ut lunchen mot Naturdiet smoothie när det blivit för mycket goda efterrätter.

• Elenas hasselbackspotatis 86

Alltså, är det skinnet som hänger eller är det fett på magen? (själv har jag ite varit gravid ännu så jag vet inte riktigt)

Men jag skulle satsa på joggning i 30-45 min/dag (det är jobbigt i början, men lyssna på musik och njut och tänk positiva tankar så vet både jag&du att det går!!) och gör situps - med dem kan man se resultat jättesnabbt !! ("spänn fast" fötterna under nåt så går det lättare, ex under badkarskanten brukar fungera för mig om man vill låsa in sig i fred o inte vill visa magen för hela familjen).

• nicely

har oxå vikt nojja och nu efter mitt andra barns födelse för 6 månader sedan så har jag lite vikt kvar och som du en hängmage... Tränar för fullt men det känns att ingenting händer.
    Har en kompis som tar varje chans hon får för att säga hur mycket snyggare och smalare hon är än mig.

• Kluttbajs

Alltså det är väl en blandning av skinn och fett, har alltid haft en platt mage och tjocka lår innan men nu har jag både tjocka lår och en fet mage... När jag står upp är det väl inte en så stor bulle men så fort jag sitter bara väller den över byxkanten.
    Jag har gått ner alla grav. kilon men som sagt magen är inte fin för det...
    Var för övrigt ute och joggade/gick igår, har en spciell runda och tanken är att jag ska mäta hur lång tid det tar, ju mer jag orkar springa desto snabbare går det ju då. Kan tillägga att rundan tog 20 minuter och jag sprang hälften... Pinsamt otränad men mitt mål är att till en början orka springa hela vägen i alla fall och inte gå nånting.
    Men jag undrar om det hjälper så mycket, bränner väl max 200 kcal på detta och jag ligger på under 1000 kcal nu... Igår åt jag ca 900 kcal, om jag då brände 200 kcal under joggingen/gången så är det då 700 kcal...

• Mimmi P

Om du börjar springa skulle jag rekommendera dig att inte plåga dig själv, då kommer du inte stå ut med att fortsätta. Börja med att springa tex 1 min och gå 3 min under totalt 30-45 min, sen ökar du på perioderna där du springer allteftersom du tycker det känns bra och minskar ner på promenaderna. Då kommer det vara roligare att springa och du kommer fortsätta, plågar du dig i början så kommer du def lägga av.

Sen lägg på coreträning, du kan ju köpa en bra träningsdvd om du inte har nån bra idé om vilka övningar du ska göra.
    Ang kosten så är ett totalt intag på 700 kcal på en dag efter träning åt helvete för lite! Du kommer hamna i ett svältläge med en sån diet där kroppen käkar upp dina muskler när du tränar. Kolla ex sidan matdagboken.se där du kan registrera ditt matintag och hålla koll på kalorier in och kalorier ut.
    Ska du ligga på svältdiet ska du inte träna samtidigt.
    Tycker förövrigt att det var en både onödig och elak kommentar från din syster! Du fick barn för 7 månader sen, att inte ha fått tillbaka sin gamla figur på 7 månader är inget konstigt!
  • Gubbas

Starkt jobbat av dig att springa, sen hur länge det är i början är inte relevant, det kan man alltid öva upp.
    Matdagboken.se kan jag varmt rekommendera, jag för dagbok varje dag på allt jag stoppar i mig.
    Har även skaffat en matvåg och insåg då att allt vägde mer än jag trott.
    Du och jag verkar ha samma kroppstyp av det lilla du beskrivit, har också stora lår, nu har jag i och för sig platt mage, men det var 5 år sedan minstingen kom så den har försvunnit, men det tog ett tag innan den försvann. Det är först nu när jag satt mer fart mett förbränningsträning som jag fått de resultat jag alltid sökt. Nåja, låren kommer alltid vara åt det kraftigare hållet, så jag är skapt!

Du kommer att klara det om du vill - jag lovar! Men det ska bara vara för att DU vill själv och inte för att ngn annan tycker så.

Svar på tråden Hon sa att jag har tjock mage...