• Xst

Öppna igenvuxna hål i örat?

Om man har hål i öronen men inte nyttjat hålen på några år.. kan man "öppna" dem igen? Och hur?

• Svar på tråden Öppna igenvuxna hål i örat?
  • Hanna1987

Jag har "bara" tryckt i öronhänget igen.. Gör lite ont och är lite trögt.. Men de går :) De växer ju inte igen om de varit läkta en gång :) Jag hade bara tunn beläggning eller hud eller nåt på baksidan annars inget ivägen :)

Lycka till :)
    BF 2001-06-25 ♥
  • Grannen

Ta handsprit på örat innan du trycker igenom, både bak och fram. Kan underlätta.

• Xst

Jag försökte trycka in örhänget, poppa hål fram och gick in men får inte ut dem på baksidan? Gör rövont ju Försökte dämpa med is.

Men ska det gå?

• Hanna1987

Jo de gör ont och jag blev ill-röd efteråt men de går :) Bara du vet vart öppningen varit på baksidan, e ju lite tunnare hud där.. Men de e bara å trycka ;)

BF 2001-06-25 ♥
  • Xst

Försöker leta fram hålen men inte fan lätt att se ju

Tips på bedövning?

• Hanna1987

Nepp de e ju inte de.. Men chansa ;) Eftersom du reda e i med öronhänget så e du ju i rätt "spår" och då borde ju hålet vara rakt ut liksom :P Ta en korv i frysen eller nåt :P hehe.. Is ;)

BF 2001-06-25 ♥
  • skriva

Usch (ryser). Mina båda har vuxit ihop och jag tänker gå till en piercingsalong. Mår illa bara jag tänker på att laborera hemma.

• lindaha

Det är bara att trycka, det gör svinont och öronen svullnar lite och blir illröda ;)

• Xst

Örat börjar lugna sig nu efter första Andra tar jag dock hjälp med för är typ.. snett från början ändå. Dock bultar örat lite. Typ badat det i handsprit haha

Svar på tråden Öppna igenvuxna hål i örat?