Princesses skrev 2010-04-28 19:47:15 följande:
nalle: Jag var jättesvullen i magen mellan v8-10 ungefär (tarmarna) men det har lagt sig nu, nu är det mer gravidmage. Visst har man tänkt tanken att det kanske är två, men jag fick snabbt mage med min dotter också, samt under mina två MA förra året så nu känns magen nästan liten, och jag har inte känt något speciellt.
Jag var oxå jättesvullen för 2-3 veckor sedan, och det bubblar i magen ganska ofta, har gjort det nu i 3 veckor ungefär..
Pluppisen skrev 2010-04-29 09:35:50 följande:
Princess: Tack! Ja, vi ligger väldigt lika, jättekul Det lär ju bli lite extra kontroller eftersom det är fler risker. Jag ska på ultraljud om två veckor där de ska kolla tjocklek på fosterhinnor och att de har varsin moderkaka och så. Är väldigt spänd inför det...Nalle och Jessylbo: Jag har fått ganska stor mage (har mammabyxor nu i v 11 även om jag inte fyller ut dem helt) på en gång. Men jag har ändå inte kopplat det till att de skulle vara 2. Fick mage tidigt även med första barnet, fick vätska i buken efter ivf denna gång och har varit allmänt gasig och svullen. Därför tänkte jag inte så mycket på magens storlek. Något jag däremot tänker på nu är att det känns så mycket i livmodern, det stretar och drar och när jag cyklar känner jag den varje tramptag. Antar att den töjs ut fortare när det är två och därför känns det mer.
Jag har oxå mammabyxor nu, för mina byxor började bli tajta för flera veckor sedan..
Med min första så fick jag inte mage lika tidigt som den här gången, men det sägs ju att magen växer fortare efter första graviditeten..
Men jag vet inte... har UL om 2 veckor.. 2 låånga veckor hehe..