• HumDis

För sent för babygym? Tips på andra leksaker till 3-4 månader gamla bebisar?

Sonen är 3,5 månader och har helt plötsligt börjat ÄLSKA att ligga på golvet och titta på saker. Innan har han börjat gråta med en gång men inte längre. Är det för sent för att köpa ett babygym? Hur länge använde ni era?

Har ni några andra tips på vad man kan köpa för leksaker till honom?

• Svar på tråden För sent för babygym? Tips på andra leksaker till 3-4 månader gamla bebisar?
  • Tini

absolut inte. tror min lille kille började att uppskatta och leka med det när han var runt 4 månader..

• mysmika

Vi gjorde ett gym, mannen alltså, bara en enkel ställning i trä ute i garaget på en halvtimme. Sen tog jag en sån där rund torkgrej med massa klädnypor i (som man torkar underkläder på) och hängde i olika små saker i snören. Då kan man ju byta ut när det blir trist! Annars gillade Zack tygböcker, och saker med lappar, och tvättråd på i den åldern. Sutta på alltså!

• lill linda 82

min lilla kille är 5 månader o han börjar bli less på gymmet, sliter o dra i det så leksakerna sprutar åt alla håll o trycka ifrån med fötterna så det åker iväg o snurrar runt o blir tokig.. så det känns va dax snart att införskaffa nya leksaker, typ gåstol eller nåt. Men innan, vid 3,5-4 månader så gillade han det sparpt. Så köp ett du om vill, dom har billiga bla på barnenshus.

• Mammy4

Spegel på hjul eller som "vikbok" är jättekul att ligga och titta i - där ligger ju en annan bebis och tittat tillbaka *S*

Sen har mina gillat allt som låter, tänk dock på att många skallror är så tunga för dem i början, försök hitta ngn lätt.

Babygym har varit superbra och det vi hade var djur, där några prasslade och några lät på andra sätt - de har hängt med länge efter att hon slutat ligga still. Vårt var en stort grönt lamm som "matta", två bågar att hänga upp leksaker i. Köpt på BR tror jag.

• soffan1

Min dotter gillade saker som prasslade, en tygbok med prassel är favoriten! Går enkelt att göra själv också med en prasslig påse och lite tyg

• Angelica78

Den absoluta bästa "första" leksak var en helium ballong för min dotter Bella, jag band fast snöret i en hårsnodd och fäste den vid hennes fot.....hon bara ÄLSKADE den....vi har avverkat 4 st .....hon är snart 5 månader och är mer intresserad av sitt babygym nu men den bästa saken nu e annars gå-stolen.

Svar på tråden För sent för babygym? Tips på andra leksaker till 3-4 månader gamla bebisar?