• Drakugglan

    Bord till bil

    Jag letar efter ett bord som man ska kunna montera på främre passagerarsätets rygg så att barnet som sitter i baksätet har en bordsyta att äta, rita och avlasta saker på. Typ som ett flygplansbord.


    Jag tror att jag har sett det, men vet inte var. 
    Snälla! Någon som har någon idé?
  • Svar på tråden Bord till bil
  • framsteg

    Ingen aning om montering men i iaf äldre modeller av Renault Megané Senic finns det redan i bilen.

    Dock svårt att rita på för jag har för mig att det fälls nedåt om man trycker på det (om du är med) men kanske finns det monteringsbara till andra bilmodeller? Vad är det för bil du har?

  • Fotavtryck

    många bilbarnstolar har bord som tillbehör, som altså fästes på stolen.

    Vi skaffade ett förr förra sommaren o det har används flitigt.

  • Kina79

    Sitter barnet framåtvänt? i så fall finns det som en bricka, man ställer i knät på barnet, som de kan rita på. Det är ju dessutom säkrare än ett bord som sitter på sätet framför, då måste ju barnet luta sig framåt för att nå bra och då skyddar inte bältet så bra om ni skulle tvärnita eller krocka.

  • Mymlan80

    Men finns sånt fortfarande? Verkar inte särskilt trafiksäkert.


    Välkommen Liten 091203
  • Kina79
    Mymlan80 skrev 2010-04-28 08:14:49 följande:
    Men finns sånt fortfarande? Verkar inte särskilt trafiksäkert.
    Vilket menar du?

    Egentligen är det ju så att man inte ska ha några lösa föremål alls i bilen, eftersom dessa kan göra stor skada om man krockar/voltar etc.

    Men i verkligheten så har nog en hel del människor olika saker i bilen som underlättar långa bilresor med barnen.
  • Mymlan80
    Kina79 skrev 2010-04-28 08:19:17 följande:
    Vilket menar du?Egentligen är det ju så att man inte ska ha några lösa föremål alls i bilen, eftersom dessa kan göra stor skada om man krockar/voltar etc.Men i verkligheten så har nog en hel del människor olika saker i bilen som underlättar långa bilresor med barnen.
    Jag menar ett fast bord framför. Känns som att det kanske kan göra skada om barnet far emot det i en eventuell krock.

    Å andra sidan är ju inte lösa flygande föremål så bra det heller som du säger.
    Välkommen Liten 091203
  • Fotavtryck

    Bordet som hör till respektive bilbarnstol sitter fast o sitter på ett sätt som är lätt att använda o inte ivägen vid ev krock.

Svar på tråden Bord till bil