• Sofiapers

Behandling mot ingen ägglossning

Har läst i någon tråd om andra alternativ än läkemedel för att få igång ägglossning. Nu kommer jag inte ihåg vad dom hette.
    Någon som vet vad jag menar och har använt/vet någon som använt som kan berätta om det fungerade eller inte?

• Svar på tråden Behandling mot ingen ägglossning
  • Lille Gris

Är man överviktig kan det hjälpa att gå ner lite i vikt för att få igång kroppen, eller tvärtom om man är underviktig så kan man gå upp ett par kilon. Funkar det är det absolut det bästa sättet att trigga igång ägglossningen på!

Alternativ... Tänker du på LCHF? Det är ett sätt att äta, lite kolhydrater-mycket fett. På det sättet kan man styra hormonerna i kroppen då det håller insulinet i kroppen på en jämnare nivå, vilket för många gör det lättare att gå ner i vikt och/eller hålla vikten. Har man dessutom PCO med insulinresistens så är väl just insulinet orsaken till att ägglossningen störs. Många PCO:are mår bättre av att äta på detta sätt och en del får också igång ägglossningen. Själv står jag precis i startgroparna till att börja med detta så just nu kan jag inte säga om det hjälpte mig 

Eller tänker du kanske på Apiforce eller Rosenrot? Det är ju också läkemedel, om än naturläkemedel, som inte har kontrollerats på samma sätt som det man får utskrivet hos läkaren. En del tror sig ha blivit hjälpta av det, för andra har det stökat till det ännu mera i kroppen.
    Har man ett konstaterat fel i form av en diagnos så tycker jag personligen inte att man ska experimentera för mycket på egen hand med naturläkemedel då man inte riktigt vet vad det gör i längden.

• Sofiapers
    Lille Gris skrev 2010-04-28 09:35:22 följande:
    Är man överviktig kan det hjälpa att gå ner lite i vikt för att få igång kroppen, eller tvärtom om man är underviktig så kan man gå upp ett par kilon. Funkar det är det absolut det bästa sättet att trigga igång ägglossningen på!Alternativ... Tänker du på LCHF? Det är ett sätt att äta, lite kolhydrater-mycket fett. På det sättet kan man styra hormonerna i kroppen då det håller insulinet i kroppen på en jämnare nivå, vilket för många gör det lättare att gå ner i vikt och/eller hålla vikten. Har man dessutom PCO med insulinresistens så är väl just insulinet orsaken till att ägglossningen störs. Många PCO:are mår bättre av att äta på detta sätt och en del får också igång ägglossningen. Själv står jag precis i startgroparna till att börja med detta så just nu kan jag inte säga om det hjälpte mig  Eller tänker du kanske på Apiforce eller Rosenrot? Det är ju också läkemedel, om än naturläkemedel, som inte har kontrollerats på samma sätt som det man får utskrivet hos läkaren. En del tror sig ha blivit hjälpta av det, för andra har det stökat till det ännu mera i kroppen.Har man ett konstaterat fel i form av en diagnos så tycker jag personligen inte att man ska experimentera för mycket på egen hand med naturläkemedel då man inte riktigt vet vad det gör i längden.
    Tack för svaret, det var rosenrot jag tänkte på (+ ett annat "medel"). Men då vet jag att det är bättre att ta upp det med läkaren igen. Jag pratade med en läkare om det för ca 2-3 veckor sen och hon sa att jag skulle återkomma om några veckor (undrar hur ´många veckor det är???)  JAg har haft regelbundna ägglosningar innan jag tog ut spiralen i september ifjol. Har en liten son på va 2½ år som blev till utan mediciner.
Svar på tråden Behandling mot ingen ägglossning