• mammanse7en

olika stora pupiller

finns det någon som kan svara på det mystiska som drabbat mina ögon? upptäckte för några dar sen att min vänstra pupill var större än den andra. gick till doktorn igår för att kolla, men då var de jämnstora igen. igår kväll var plötsligt den högra pupillen större !? idag med. har inga övriga symptom förutom den sedvanliga huvudvärken, som jag har ofta. nån som har en idé? snälla svara isåfall!!/ orolig

• Svar på tråden olika stora pupiller
  • Flavia

Jag vet inte orsaken till att det blir så, men har en vän som alltid haft olika stora pupiller, extrem skillnad. Min dotter har ovanligt stora pupiller men där gäller det båda. Är det nåt som gör ont? Tror ju inte att det är farlig iallafall =)

Trick us again, child, and your suffering will be legendary, even in Hell!
  • mammanse7en

nej det gör inte ont, men man blir ju så orolig när vissa nämner hjärnblödning och tumör . jag ska göra synundersökning på fredag eftersom jag har huvudvärk så ofta. få se vad de säger. man tycker ju att doktorn borde sett om nåt var fel. fast han bara lyste i mina ögon. tack för ditt svar!

• lurksmulan

Njae... inte om det går fram och tillbaka från dag till dag.

Vår son fick förstorad pupill på ena ögat för kanske 3 år sen. Vi hade varit i en bilolycka ett par veckor innan så det blev stort pådrag till akuten och en massa undersökningar. När de inte hittade något fick vi komma till ögonmottagningen (det kan vara fel på ögonen helt enkelt när något sånt händer, det behöver inte vara hjärnblödning/tumör!) men de hittade inte heller något.
    När vi satt där var min mamma med och hon kom helt plötsligt på att sonen gnuggat tvål i ögat några dagar innan.
    Vissa ögon kan reagera på det sättet mot tvål, shampoo etc, men då borde det inte gå fram och tillbaka som för dig.

Hoppas du får svar snart, lycka till!

Foot: A special device for finding furniture in the dark.
  • mammanse7en

ok, ja jag vet ju heller ingenting om vad det kan vara. känns löjligt att behöva ringa igen till vårdcentralen liksom. nån som varit med om detta? man blir ju rädd!

• lurksmulan
    mammanse7en skrev 2010-04-28 09:37:47 följande:
    ok, ja jag vet ju heller ingenting om vad det kan vara. känns löjligt att behöva ringa igen till vårdcentralen liksom. nån som varit med om detta? man blir ju rädd!
    Vad är det för undersökning du ska göra på fredag?
    Jag skulle ringa faktiskt, man vill inte chansa när det kommer till huvudet. Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen bara för att prata, så kan de säga om de tycker att du ska söka dig till vårdcentralen.
  • mammanse7en

jag ska göra en vanlig synundersökning. ja kanske kan man ringa iallafall! tack för att ni svarar!

• lurksmulan
    mammanse7en skrev 2010-04-28 10:16:01 följande:
    jag ska göra en vanlig synundersökning. ja kanske kan man ringa iallafall! tack för att ni svarar!
    Det kan ju helt klart ha med ögonen och synen att göra, så dra inte för stora växlar. Men ring och hör med de för säkerhets skull, det förlorar du inget på.
    Stort lycka till!
  • lurksmulan

Har du pratat med de?

Svar på tråden olika stora pupiller