Hur många gånger per dag sover era 6-7 månaders?
Ja, som rubriken lyder, hur sover era små?
Ja, som rubriken lyder, hur sover era små?
Sonen sov 2-3 gånger/dag vid den åldern. Dottern sov inte alls, hon körde på mikrovilor i samband med amningen istället. När hon var 8 månader började hon sova 1 gång/dag á 3 timmar.
Tänk vad olika det är. Dottern som nu är 2 1/2 sov ett längre pass fm och ett eller två pass på eftermiddagen. Den här killen sover olika hela tiden känns det som. Länge sov han bara 35 min pass. Sen började han sova 1 1/2 timme på fm och en ett eller två pass på em. Nu i ett par dagar har det varit kortisar igen. Funderar om jag lägger honom för snabbt... Kanske ska hålla honom vaken lite längre nu när han är lite äldre...???
min dotter är 7 månader och sover 2-3 gånger per dag, allt från 20 minuter till 2-timmar per gång, helt olika. har tyvärr ingen rutin på det ännu...
Min 6 mån son sover hela natten ( 9 timmar) + ca 1 timme på fm, ca 2 timmar på em ( uppdalat i två tillfällen), samt ca 30 minuter på kvällen
Jag älskar rutiner, men tyvärr verkar dom bara hålla i några veckor här hemma, sen är det nya tider...
Min son är 7mån imon,, för 3v fick vi äntligen lite rutin på hans sovande,, innan sov han 30min vaken 2tim sov 30min vaken 2tim osv osv gööör jobbigt nu sover han 1,5-2tim på morgonen/förmiddan och 1,5-2tim eftermiddan=)
Sonen är 7 mån im..Han vaknar vid 6 o sover 2 st 40 minutare på fm, och sen efter lunch vid 13 sover han ett längre pass. Vi har hittills inte haft några rutiner alls på sovandet utan han har varit hit o dit, men nu verkar jag skönja lite att det blir samma tider varje dag, för ett tag i alla fall
Han har nyligen börjat hoppa över sin powernap vid ca 16, o orkar vara vaken 14.30-18.30..
Hela natten och 2-3 gånger under dagen.
Min lilla tjej är 8,5 mån nu, men har inte ändrat sömnbeteendet direkt sen 6-7 mån, och hon sover alltid mellan 9.30-11 på f.m. Sedan är hon vaken till 14, då sover hon ca 14-16, sen sover hon 20-7...