Mår så dåligt över att jag måste plugga upp betygen :(
har egentligen lätt för mig och hade riktigt bra betyg under högstadiet. detta sumpade jag på gymnasiet genom att vara borta mycket (fullt upp i livet med flytt, jobb osv) känns så tråkigt och jag SKÄMMS över detta, hemskt mycket. har kommit till ett stadie då jag VILL plugga, men innan jag söker in till universitet/högskola måste mina betyg pluggas upp på komvux. har bla ett IG (pga av missat slutprov, läraren satte IG (som kunde ändras) i stället för att ge ett definitivt G då han tyckte jag borde kunna nå ett VG eller MVG om jag gjorde provet) gjorde aldrig slutprovet skoltrött som jag var och nu kvarstår mitt jäkla skitbetyg trots min annars goda kompetens. känns så tråkigt och känns som att man behöver ha så höga betyg för att kunna komma in på vidare utbildning.
som jag skrev så SKÄMMS jag så, vill plugga upp IG't och en annan kurs som jag måste göra, men skämms över att berätta det inför mina vänner, sambo, familj och så då kraven på mig alltid känts så höga.
är det svårt att plugga upp? hur bär jag mig åt och kan man endast göra prövningar på vissa ämnen för att på så sätt få betyg eller måste jag läsa in hela kurser via komvux?