• HotrodRed

Menopur och alkohol??

Ska ikväll börja med menopur sprutor.
    Jag undrar lite om man kan dricka alkohol under behandling?
    Jag kan iofs låta bli, inga problem men är det lugnt så kan man ju ta ett glas vin på valborg. Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 15:44
    Ingen som vet?

• Svar på tråden Menopur och alkohol??
  • Turbomamma
    Hotrod Red skrev 2010-04-28 16:59:12 följande:
    Ska ikväll börja med menopur sprutor.Jag undrar lite om man kan dricka alkohol under behandling?Jag kan iofs låta bli, inga problem men är det lugnt så kan man ju ta ett glas vin på valborg. Någon som vet?TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 15:44Ingen som vet?
    Jag rådfrågade min IVF-doktor om det där på Linnekliniken och han sa att det var helt lugnt att dricka bara jag inte blev så full så att jag glömde sprutan ! Så unna dig du lite vin om du är sugen. Kram o lycka till!
  • Turbomamma

Tänkte efter lite och kom på att jag kanske var lite snabb att svara. Du måste själv känna efter vad du tror på och vad som känns bra för dig. Misslyckas behandlingen är det så himla lätt att man skuldbelägger sig själv och dom där glasen vin är inte värda att du ska behöva ångra dom om du förstår vad jag menar... Själv tror jag inte att några glas vin har ett dugg påverkan på äggblåsetillväxten, vid spontana graviditeter dricker ju folk tills dom plussar utan att det händer nånting. Kram o lycka till!

Svar på tråden Menopur och alkohol??