Anonym (jag har) skrev 2010-04-28 21:49:56 följande:
Jag blev gravid efter 6 månader pga ett missat p-piller, pappan gick i totalt i taket, ville absolut inte ha barn, tryckte på abort vilket även hela hans familj gjorde oxå... jag förstörde hans liv osv... Vi var trots detta ihop hela graviditeten, och sen tills barnet var 3 år. Under tiden vi var tillsammans så var han faktiskt en jätte bra pappa trots sin ovilja från början att bli pappa. När relationen tog slut så blev han en urusel pappa, träffar knappt sitt barn, bryr sig inte ett skit om sitt barn osv... Helt sjukt och jag kan faktiskt inte fatta vändningen eftersom barnet var hans allt under den tid vi var tillsammans, nu kom det en ny tjej in i hans liv och det går före barnet alla gånger...
Nä, det går inte att förstå... Bättre i så fall att de håller sig undan från första början, så inte barnet har någon att sakna.
Mitt äldsta barns pappa har vi knappt någon kontakt med alls, men det har alltid varit så, så barnet är van vid att pappan är frånvarande. Vi var unga och det var en oplanerad graviditet. Jag var inte beredd på att detta skulle hända 10 år senare i en stabil relation där graviditeten var planerad och allt.