• Anonym

Ni som har barn med pappor som inte ville ha barnet

Hur har det gått sen när barnet fötts?
    Efter en halv graviditet av glädje och planering från bådas sida, fick plötsligt mitt barns pappa fullständig panik, ångrade sig och ville absolut inte ha barnet längre. Han vill inte ha någon kontakt med oss alls, svarar inte på telefonsamtal eller sms.
    Är det någon som varit i liknande situation där pappan ändrat sig sen och haft kontakt med barnet?
    Vill verkligen inte att mitt barn ska växa upp utan sin pappa...

• Svar på tråden Ni som har barn med pappor som inte ville ha barnet
  • Saarraa

Sonens pappa har aldrig velat vara delaktig och det har jag hela tiden respekterat. Vi dejtade bara när jag blev gravid (trots att jag åt minipiller), han ville att jag skulle göra abort och jag gick till en början med på det (fast jag inte ville). Men sen på vul så fick jag se lilla hjärtat ticka och då kände jag att jag inte klarade av att göra en abort, det var ju mitt mirakel.. mitt barn. Och det berättade jag för pappan och gav han två val, att antingen vara delaktig eller inte, och han valde det sistnämnda.

Idag är sonen 2 år och det är ingen förändring.. Pappan har träffat han två gånger, när han var några veckor gammal och sen när han fyllde 1 år. Vi har ingen kontakt alls idag, och jag tror inte att det kommer ändras.

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
  • Chigitita

Ja här har det gått rätt bra :P
    Min son blir fem i år och han ahr ingen kontakt alls emd sin pappa. det frågas i perioder men än så länge "lider" han inte att vara utan. Sen får man se vad framtiden har att utvisa, man får ta de som de kommer :)

• Anonym

Jag hoppas att mitt ex kommer ändra sig. Han har ett barn sen tidigare som bor hos honom, och vårat barn var planerat och allt.

• Anonym (jag har)

Jag blev gravid efter 6 månader pga ett missat p-piller, pappan gick i totalt i taket, ville absolut inte ha barn, tryckte på abort vilket även hela hans familj gjorde oxå... jag förstörde hans liv osv...
    Vi var trots detta ihop hela graviditeten, och sen tills barnet var 3 år.
    Under tiden vi var tillsammans så var han faktiskt en jätte bra pappa trots sin ovilja från början att bli pappa.
    När relationen tog slut så blev han en urusel pappa, träffar knappt sitt barn, bryr sig inte ett skit om sitt barn osv...
    Helt sjukt och jag kan faktiskt inte fatta vändningen eftersom barnet var hans allt under den tid vi var tillsammans, nu kom det en ny tjej in i hans liv och det går före barnet alla gånger...

• Anonym
    Anonym (jag har) skrev 2010-04-28 21:49:56 följande:
    Jag blev gravid efter 6 månader pga ett missat p-piller, pappan gick i totalt i taket, ville absolut inte ha barn, tryckte på abort vilket även hela hans familj gjorde oxå... jag förstörde hans liv osv... Vi var trots detta ihop hela graviditeten, och sen tills barnet var 3 år. Under tiden vi var tillsammans så var han faktiskt en jätte bra pappa trots sin ovilja från början att bli pappa. När relationen tog slut så blev han en urusel pappa, träffar knappt sitt barn, bryr sig inte ett skit om sitt barn osv... Helt sjukt och jag kan faktiskt inte fatta vändningen eftersom barnet var hans allt under den tid vi var tillsammans, nu kom det en ny tjej in i hans liv och det går före barnet alla gånger...
    Nä, det går inte att förstå... Bättre i så fall att de håller sig undan från första början, så inte barnet har någon att sakna.
    Mitt äldsta barns pappa har vi knappt någon kontakt med alls, men det har alltid varit så, så barnet är van vid att pappan är frånvarande.  Vi var unga och det var en oplanerad graviditet.   Jag var inte beredd på att detta skulle hända 10 år senare i en stabil relation där graviditeten var planerad och allt.
  • Anonym

Jag blev gravid av misstag med mitt ex. Jag ville behålla det ville inte han. Men vi var ihop hela tiden och han blev ju väldigt glad i dottern när hon föddes. Men det va jag som fick allt ansvar för henne. Sen skaffade vi ett barn till, det ville han också. Men det va ju fortfarande jag som fick ta allt. När äldsta dottern var 3 år gjorde jag slut. Han ville vi skulle bli ihop igen gifta oss och skaffa ett barn till. Nu har vi varit isär i 4år han har haft varannan vecka hela tiden och han är en jättebra pappa som tar sitt ansvar.

• Anonym

När jag blev gravid ville min sambo att jag skulle göra abort. Han lämnade mig i början av graviditeten. Men vi blev tillsammans igen och när sonen föddes var det kärlek direkt. Han är en jättebra pappa idag till sonen som är 3 år. Men han va osäker innan. Så visst kan dom ändra sig när barnet väl kommer :)

• Superbia

Riktigt så allvarligt var det inte för vår del. Däremot ville han att jag skulle göra abort när jag berättade att jag var gravid. Sen gick halva tiden, dags för ultraljud och det visade sig vara två. Då blev det lite roligare - och jag tror att han påverkades en del av omgivningens positiva reaktioner. Visst, han hade sina svackor under graviditeten då han sa att han fortfarande inte ville ha barn, men sen när dom väl kom så var det bra. Nu när dom har blivit ett halvår tycker han att det är riktigt roligt ibland och han tycker nog att det är lite mysigt med barn. Han låter så stolt när han pratar med sina kompisar om vad barnen har lärt sig

Morten & Vidar 091029
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-04-28 22:52:20 följande:
    När jag blev gravid ville min sambo att jag skulle göra abort. Han lämnade mig i början av graviditeten. Men vi blev tillsammans igen och när sonen föddes var det kärlek direkt. Han är en jättebra pappa idag till sonen som är 3 år. Men han va osäker innan. Så visst kan dom ändra sig när barnet väl kommer :)
    Bra att det ordnade sig! Hade ni någon kontakt under den tiden det var slut?  Mitt ex vill inte ha någon kontakt alls som det är nu i alla fall.
Svar på tråden Ni som har barn med pappor som inte ville ha barnet