• ELHU

Slopa macka!!! vad äta stället????

Jag försöker gå ner i vikt.. har gått ner -7,4kg sen 14 januari. Vilket jag är nöjd med.. men jag är endast 160 o väger nu 80 kg??!

Sååå segt nu.. märker att det blivit lite för mkt smörgås.. så gott ju. men verkar bäst att sluta med. Min mage blir såå uppblåst o jag ser gravid ut!!

Vad kan man äta istället?? Frukost.. kvällsmat..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-28 20:19
    En till fråga:

Som jag skrev så går det väldigt segt.. trots mkt motion o träning.

Nåt tips på att puffa igång igen?? har sånt önskemål om -5kg till sommaren.. midsommar.

Hur göra?? Nåt jag kan äta/dricka för att förbränna lite snabbare?

• Svar på tråden Slopa macka!!! vad äta stället????
  • Cia o krabaten

Keso

Fil/yoghurt
    gröt
    ägg
  • Nyfiken gul

jag har helt slutat med mjuka smörgåsar.

jag har ersatt frukostmackorna med knäckebröd och riskakor i olika former. Hitta ett gott knäckebröd, det tog säkert 5-6 sorter innan jag hittade det jag tycker är riktigt gott och mumsigt.

Välj också pålägg med omsorg. Mycket fräscha grönsaker som pålägg, välj kanske keso istället för smör.

Om jag någon gång vill ha en mjuk smörgås så köper jag ett riktigt grovt bröd och tar EN skiva. Men inte varje dag.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • ELHU

Jag gillar ju Frukostknäcket.. men tror det är mkt onyttigare än vanligt grovt, tex husmans wasa....?

• tjej87

Keso med hackat, kokt ägg i och lite pumpafrön/solroskärnor på är jättegott :)

Keso med mosas banan är gott om man vill ha nått lite sötare, funkar som mellanmål eller efterrätt om man vill ha det :)

• Titti

Ja jag fick det delemmet när jag vart vete allergiker. Så jag äter ett knäckebröd gjort på majsmjöl eller riskakor. naturelle då de med smak har mer kalorier.
    Jag märker stor skillnad på min kropp. (inte för att jag strävade efter att gå ner i vikt men bättre blev den iaf)

• Tess76

Degigt bröd ger degig mage, enl. min PT, och jag är villig att hålla med. Ät bröd som är riktigt grovt och osötat. Ska helst inte innehålla så mycket vetemjöl.

Frukostförslag: Havregrynsgröt (fiberhavre) + kokt ägg el. 2 skivor grovt bröd, avokado eller minikeso och kokt skinka/rökt kalkon och paprika.

Kvällsmat: 1 dl minikeso, 1 apelsin/1 äpple + kanel (Mums!)

Ät ett par klyftor grapefrukt efter måltiderna.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Applebaum
    ELHU skrev 2010-04-28 20:18:22 följande:
    Nåt jag kan äta/dricka för att förbränna lite snabbare?
    Nej, men börja styrketräna så kommer du även bränna mer när kroppen är i vila.
Svar på tråden Slopa macka!!! vad äta stället????