• fisbubbla

Någon som blekt håret hos frisör?

Hur mycket kostar det ungefär? Min pojkvän säger att det kostar 1000 kr, men det låter lite väl dyrt? Haha.. Så nu frågar jag er, vad kostar det att bleka håret? Har dessutom brunt underhår (var svart innan men inte längre), resten av håret är mellanblondt, färgade det i helgen.

• Svar på tråden Någon som blekt håret hos frisör?
  • heden70

Hejsan ca: 800kr med klippning beror på lite var man går hos.... Lycka till jag har ochså varit svart en gång i tiden men nu är jag ljus och går och fixar till det med slingor i bland....Här i Helsingborg ger jag 650kr för slingor och klippning...

• Cheri

beror ju helt på vart man går, jag gav 1300 för sling o klipp sist

• fisbubbla

Hm okej okej Men att enbart färga håret borde ju inte kosta 1000 kr tycker man..?

• heden70

Hejsan Tar du med dig tusen kronor så kommer du säkert hem blond det ska räcka...

• fisbubbla

Hm, okej.. Fast isåfall tror jag att jag lägger det på hyllan för jag tror inte jag har råd att lägga ut 1000 kr på håret Det är ju snart jul också..
    Men tack för era svar!

• Cheri

fisbubbla du kan bleka lite slingor hemma kke?
    Isf rekomenderar jag helt klart H&´s egna märke, den är helt överlägsen allt annat, i stort stt dne enda som inte bleker missfärgat! Dessutom billigast!

• fisbubbla

Cheri, det är H&Ms blonderingsmedel jag använder, tycker med det är kanon Man får inte alls gult hår av det och som du sa, billigt.

Jag köpte 2 förpackningar förra veckan och färgade först i torsdags, och det vart ljusare, men sen ville jag ha ännu ljusare, så jag färgade med andra förpackningen i söndags, det vart ingen jättestor skillnad, men är mellanblond nu typ. Ville ha det ljusare men det funkade inte så bra, så jag vet inte vad som gick fel.. om jag färgade för tidigt efter gången innan eller om jag hade i det för lite

• cotton

Jag klipper och slingar mig (dock ofta två olika nyanser av blont) och det går på 1200 kronor. Nu har jag ju långt hår och klipper mig ofta samtidigt, så då tar det dryga 2 timmar.

Detta är dock i Göteborg. Möjligt att det är billigare i en mindre stad!

• 3 mamma

Jag brukar bleka slingor imellan åt. Har gått hos en frisör som tog ca.900 för folie slingor+ klipp. jag tycker det är mycket, så jag bytte frissa nu sista gången. Hon tog ca.500 för slingor i hätta+ klipp. och det blev bra. Ska man gå och bleka slingor var tredje mån. så finns det pengar att spara. Du kan jämföra lite olika ställen. Lycka till!

Svar på tråden Någon som blekt håret hos frisör?