Din bebis sover, du känner att blöjan luktar, vad gör du?
Jag och sambon är oense om detta, så nu vill jag veta:
- Hur resonerar ni?
Jag och sambon är oense om detta, så nu vill jag veta:
- Hur resonerar ni?
Byter snabbt i sängen o låter barnet sova vidare!
Byter blöjan medan barnet sover. Jag skulle inte låta mitt barn ligga med bajs i blöjan om jag visste om det.
Jag väcker barnet.
Mina barn blir så lätt röda om rumpan så jag snabbt medan de sover.
Jag lyfter försiktigt barnet till skötbordet och byter blöja. Skulle han vakna, så somnar han snabbt om i sängen igen.
Skulle aldrig låta min dotter sova i en bajsblöja så jag skulle lyfta upp henne och gå in i hennes rum där skötbordet är och byta och göra rent. Har hänt ett par gånger och hon somnar om väldigt snabbt igen.
så jag _byter_ snabbt
byter i sängen, om inte det är en fullständig katastrof i blöjan, då måste man till skötbordet ändå kanske. men skulle inte kunna sova med gott samvete om det var bajs i blöjan, det svider ju o är otrevligt!
Jag valde det första alternativet men vi tog upp henne försiktigt och bytte på skötbordet i hennes rum. Ibland vaknade hon till men somnade fort om igen, ibland vaknade hon inte alls. Jag skulle aldrig låta henne ligga i en bajsblöja i flera timmar, blä.
Byter inte! Eftersom hon inte protesterar lider hon mera av att bli väckt än av att sova med blöjan. Skulle hon däremot bli väldigt röd i rumpan så att det visade sig behöva bytas snabbare så gör jag så.