• krabban87

Hur kände ni er innan förlossningen startade?

Kände ni er på något speciellt sätt dagen/dagarna före er förlossning startade? Trötta, pigga, hungriga, illamående, febriga, eller nåt annat. Någon som ni i efterhand har förknippat med att förlossningen var på gång.

• Svar på tråden Hur kände ni er innan förlossningen startade?
  • lovecats

Vad gällde båda mina förlossningar så anade jag ingenting. Inte förrän vattnet väl gick. Det fanns inga som helst tecken på förlossning. Vad gäller min andra förlossning så var jag inne på förlossningen för ett extra ultraljud bara 6 timmar innan vattnet gick men det var ingen som misstänkte att det skulle vara dags.

• Lilla Puh78

Med första barnet var jag på jättekonstigt humör kvällen innan, fick skrattattacker och grät om vartannat. Min man tyckte jag var knäpp. Sen satt det igång på natten. Behöver inte ha med förlossningen att göra, men minns det så väl.
    Med andra barnet kände jag inget alls. Var och lämnade dottern på dagis på morgonen som vanligt och kände att det aldrig skulle sätta igång (trots att det då var en vecka kvar), gick hem och la mig och vaknade av att vattnet gick.

• Indillia

Som vanligt, det kom helt oförberett med alla tre barnen.

• mammamoo

jag hade ingen aning innan det väl var igång..

första förlossningen trodde jag att jag hade fått en förstoppning då ja hade sånnt magknip.. men magknipen var verkar.. och blev värre :)

andra förlossningen släppte slemproppen som start och sen kom verkarna...

men ingen av gångerna har jag kännt något annourlunda dagarna innan.

• Sally09

jag kände mig vansinnigt rastlös den dagen. hade njutit av att vara helt ledig i det fina vädret och gå runt och mysa hemma innan men den dagen riktigt kröp det i hela kroppen. blev även akutsugen på våfflor och klämde ner våfflor på en hel smet själv!

hade två dagar kvar så fattade inte att det kunde ha med förlossningen att göra men i efterhand känns våffelätandet som en rejäl energiladdning och rastlösheten som kröp i mig byggde upp en styrka och peppning som kom väl till pass inför vad som komma skulle. kanske bara en tursam slump?

• krabban87

Jättespännande att höra! Verkar ju som att de flesta ändå inte har några känningar alls innan.

När förlossningen startade med min dotter så minns jag inte att jag kände nåt särskilt innan heller. Mer än att jag hade mensvärk på dagen innan den natten då mitt vatten gick.

• BrunoBus

Vi skulle åkt hem till svärföräldrarna och äta middag men jag vet att jag mådde jättekonstigt så vi stannade hemma och på kvällen kom värkarna, pang med 2-3 min mellanrum. 9 timmar senare tittade sonen ut.
    Nu sitter jag och letar efter tecken på att förlossningen ska dra igång, men hittar inga.. ;)

♥ Maxx 20090409 ♥ Bebis BF 20100505 ♥
  • DaxIgen

Minns inget särksilt innan min första förlossning. Nu sitter jag här och hoppas att andra snart ska dra igång. Har haft "tecken" i ett par veckor nu, men de är nog bara inbillning.
    Dålig mage -men nu är den som vanligt igen.
    Hade en väldig "boa" attack i förrgår och var pigg och laddad efter att ha varit trött länge -men det hände inget.
    Mensvärk och en del sammandragningar har jag haft sen ett par veckor tillbaka, men inte kommer det någon bebis för det...

BrunoBus skrev 2010-04-29 21:41:34 följande:
    Vi skulle åkt hem till svärföräldrarna och äta middag men jag vet att jag mådde jättekonstigt så vi stannade hemma och på kvällen kom värkarna, pang med 2-3 min mellanrum. 9 timmar senare tittade sonen ut.Nu sitter jag och letar efter tecken på att förlossningen ska dra igång, men hittar inga.. ;)
    BrunoBus, på vilket sätt mådde du konstigt innan värkarna satt igång? Har en kompis som sa ungefär samma sak häromdan, men jag frågade inte riktigt på vilket sätt det kändes konstigt.
  • Emmylou

Jag kände mig som vanligt, gick på drygt 1 timmas promenad i högsommar-värme ett par timmar innan vattnet gick. Lycka Till!

• Lull

Inget speciellt egentligen. Väldigt trött båda gångerna och någon dag innan dålig i magen :P (det med innan båda förlossningarna startade)

Väntar min tredje nu och har fått för mig att det även ska vara så denna gång. haha

Svar på tråden Hur kände ni er innan förlossningen startade?