Varför har jag så ont i ena skinkan??!
Jädrar vad det värker på en punkt (tror det är sätesmuskeln) i ena skinkan! Jag kan knappt böja mig framåt eller knyta mina skor. Vad beror detta på, och kan det bli värre?
Jädrar vad det värker på en punkt (tror det är sätesmuskeln) i ena skinkan! Jag kan knappt böja mig framåt eller knyta mina skor. Vad beror detta på, och kan det bli värre?
Har oxå så!! AJAJ!!
Känns speciellt när jag har suttit mycket...
Fick till svar att det antagligen är en nerv som sitter i kläm.
Kram
Jag får också jätteont i skinkan och korsryggen när jag ska ta mig upp ur soffan om jag legat och tittat på tv.
Vad kan man göra åt det?
jag fick ont i skinkan när jag var gravid...... smärtan flyttade sig runt efter några dagar/en vecka ner i benet.den fortsatte flytta omkring sig och till slut kunde jag inte gå...
Vill inte ge nån panik nu..men det visade sig att det var en propp i ljumsken.
Usch Sannas Mamma, hur fick du reda på att det var en propp då? Du kunde väl inte röntgas?
nej den satt i ljumsken. då gör dom ultraljud.
Kan vara ishias nerven som hamnat lite i kläm, vanligt vid graviditet eftersom ryggens belastning ändras med tiden. Det är en värk som strålar neråt i rumpan och ofta ner till baksida lår.
Stina M: Ja precis så är det som jag har!! Och det kan ju göra så förbannat ont!!
Men det känns ju inte hela tiden utan bara om jag suttit länge...
Tyvärr så får du nog dras med den värken om den väl kommit, brukar försvinna snabbt efter förlossning. Prova med promenader och lite stretchning, kan hjälpa. Att bli kall brukar förvärra. Jag tycker att vattengympan hjälper ganska bra. Värmedyna är superbra och massage hjälper också ganska bra. Men det är kanske olika från person till person.
Dom sa till mig både läkare å barnmorka att det nog var ischiasnerven..... tills ultraljudet..
ischiasnerven låter det som, det är bara bita ihop... jag har haft så hela graviditeten.... jättejobbigt.... speciellt då man är akut kissnödig men det har låst sig så man inte tar sig till toa