Finns de distans studier då man inte behöver åka till skolan alls??
Hej har en liten fråga, de är så att ja sökt till omvårdnadsprogrammet som börjar i aug o e säker på att ja kommer in eftersom ja kommit in 3 gånger men tyvärr inte kunnat börja.
Hej har en liten fråga, de är så att ja sökt till omvårdnadsprogrammet som börjar i aug o e säker på att ja kommer in eftersom ja kommit in 3 gånger men tyvärr inte kunnat börja.
Omvårdnadsprogrammet på distans vet jag inget om.
Men jag har läst på distans hela min lärarutbildning. När det är full distans träffas man aldrig förutom via internet. Vissa skolor har lektioner via direktlänkar då man kan prata med läraren via headset. Andra skolor har så att lärarna spelar in sina föreläsningar och lägger ut dem på ett forum. Uppgifterna får man via forum och tentor görs antingen som en hemtenta eller som salstenta då man själv får ordna en plats på ett lärcentrum.
Jag kan tyvärr inte svara på något gällande kurser i omvårdnad osv.
Men jag läser själv på heldistans, dvs. utan några fysiska träffar alls. På studera kan du i ett sökfält ställa in om du vill att den ska visa utan fysiska träffar.
Jag tycker att det är helt underbart. Vi använder programmet its learning där uppgifter läggs upp och så laddar man ner uppgifterna och gör dem och skickar sedan in dem via its learning. vi har även haft grupparbete och då får man använda msn eller liknande för att chatta med varandra för att kunna lösa uppgifterna.
Är mammaledig och studerar på heldistans 50% dvs 20 timmar i veckan vilket fungerar utmärkt för mig :)
Lycka till
Läser du en kurs som helt är på distans utan träffar spelar det ingen roll vilket lärosäte som håller den. Du kan läsa en kurs som en skola i Kiruna har.
Det fick också kurser som är delvis på distans. Då kan man ha ungefär 5 träffar per termin då man åker till orten och har några dagar med intensivstudier med föreläsningar osv. Sen åker man hem och studerar som vanligt.
ok! Tack alla för svaren!!
Jag blev lite nyfiken, ni som säger att ni läser andra utbildningar på distans - vilken "skola" läser ni vid då?
Jag läser till undersköterska på full distans, eller vad det kallas - inga träffar någon gång. Detta läser jag via NTI, man kan få kontakt med skolan via kunskapsnavet där man bor (för det finns väl lite överallt?).
du kan inte studera omvårdnadsprogrammet hetl på distans eftersom det är vissa labbövningar man gör på skolan.
Jag läste Butikschefsprogrammet via SKövde Universitet på halvdistans och läser nu Psykologi på heldistans via Blekinge