Hur ofta går ni till barnmorskan?
Som titeln lyder så undrar jag hur ofta ni går till barnmorskan?
En del i min omgivning reagerar på att man i slutet bara går varannan vecka hos min bm-mottagning.
Hur är det på din bm-mottagning där du går?
Som titeln lyder så undrar jag hur ofta ni går till barnmorskan?
En del i min omgivning reagerar på att man i slutet bara går varannan vecka hos min bm-mottagning.
Hur är det på din bm-mottagning där du går?
Var tredje eller varannan vecka.
jag gick sesta tiden var annan vecka sista efter bf gick jag en gång i veckan
min har bara träffat mig vart tredje vecka sedan v.32, kommer ej välja samma mottagning om det blir fler barn!
Varannan vecka
14 dagar ca imellan på slutet.
Nu senare tid har jag gått varannan vecka. Fr o m lördag kommer jag gå varje vecka då jag passerar bf på lördag.
De flesta mottagningar har samma grund schema och går efter. Tex förstföderskor går oftare även i början medans omföderskor går ca var 6:e-var 8:e vecka sen från v 24 är det var 3:e vecka för förstagångare och ca var 4:e för omföderskor från v 34 varannan vecka förstagångare var 3:e omöderskor. Mot slutet kan det som sagt va 1 gång i veckan sista 2 v. Ca 6-10 besök under hela graviditeten är det. Men de går oftast efter samma mödra-program. Jag går som en förstföderska pga personliga själ, för barnmorskan ville hålla lite mer koll. Du kan ju fråga om mer tid men det är ju inte nödvändigt. Från v 24 börjas det lyssnas på hjärta och mäta mage så före det har man inte många besök. Och finns igen anledning heller om allt är normalt. Lite rörigt, men ungefär så ser det ut.
Jag går en gång i veckan och har gjort det ett bra tag. BF 9 maj
Jag har gått var 3:e vecka för att jag själv vill gå så sällan.
Från nästa gång (då är jag i vecka 35) så vill min BM att jag ska gå varannan vecka fram till BF.
Efter BF vill hon att jag går varje vecka om inte bebeis kommit.
Varannan vecka/var tredje är det som är normalt de sista 2 månaderna där jag bor, förutsatt att alla värden och sånt är bra. Men jag frågade om jag inte fick komma varje vecka nu på slutet (bf 5/5) och det var inga problem alls.
Jag gick var tredje vecka fram till förra veckan, min nästa tid är till veckan så nu blir det varannan vecka :) Det är mitt första lilla yngel.
Min barnmorska sa att man kan komma varannan vecka tidigare också men när allt ser bra ut så finns det som ingen anledning :)