• chazbo

Var köpa firstwheels city twin på nätet?

Är det någon som vet var man kan köpa en firstwheels city twin på nätet? Vill ha en, men de säljs ju inte i Sverige..........

Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Var köpa firstwheels city twin på nätet?
  • Zelmilainen

sök gamla trådar. rekommenderas INTE. den har slutats sälja i sverige typ, då för att den var ranglig, instabil och osäker.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

en nyfiken fråga bara, varför ens fundera på en vagn som har tagits bort utav en sådan anledning som denna tagits bort?

Vill ha bebis nuuu!!!
  • chazbo
    Zelmilainen skrev 2010-05-04 19:08:18 följande:
    en nyfiken fråga bara, varför ens fundera på en vagn som har tagits bort utav en sådan anledning som denna tagits bort?
    Därför att den verkar tillräckligt bra för oss med tanke på hur mkt vi kommer använda den. Villket är ganska lite. Dessutom så har de som jag pratat med, som faktiskt ägt en sådan vagn varit mkt nöjda. De enda som inte tycker att den är bra, är sådana som inte ens har ägt en sådan vagn.
  • Zelmilainen
    chazbo skrev 2010-05-04 20:26:41 följande:
    Därför att den verkar tillräckligt bra för oss med tanke på hur mkt vi kommer använda den. Villket är ganska lite. Dessutom så har de som jag pratat med, som faktiskt ägt en sådan vagn varit mkt nöjda. De enda som inte tycker att den är bra, är sådana som inte ens har ägt en sådan vagn.
    om de enda som tyckt nåt negativt är sådana som ej ägt den, hur kommer det sig då att alla företag i sverige i princip slutat sälja den? företag gör inte det utan anledning. jag tyckte med den verkade väldigt bra eftersom det är den enda vagnen som fyller de krav jag skulle ha på en syskonvagn, men när jag fick reda på anledningarna att den slutats sälja här i landet så gav jag upp det. ja må förvisso inte ha barn än, men det behöver inte betyda att man inte är intresserad av saker och därmed tar reda på fakta. hoppas du blir nöjd.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • chazbo

Jag har inte hittat ngt konkret till varför den slutade säljas i Sverige annat än hörsägen från olika privatpersoner på olika sajter liknande denna. Men om du har någon konkret info skulle jag gärna ta del av den. Dvs den fakta du skrev att du har tagit fram.

• Zelmilainen

har inte har det eftersom det var över ett år sen. det finns folk här som länkat till det. vagnar tas ju alltid "ur bruk" (eller hur man nu uttrycker det) av en anledning...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Lycklig Tvillingmamma

Jag har importerat en sån här vagn från Tyskland och jag är SUPERNÖJD med vagnen!! Jag går mycket på grusvägar och på landet men det är lika bra där som i stan! En nackdel är att det är små hjul fram vilket inte är optimalt i snö, men det är det ju inte bara Firstwheels som har..

Jag köpte en från www.twinstore24.com för 5400:- inkl frakt från tyskland hem till min dörr, inget krångel alls.

Jag rekommenderar denna vagn varmt!

Jag hade en Emmaljunga förut till mina tvillingar men de sitter inklämt och på varandra i de vagnarna.

I FirstWheels City Twin har de en "varsin" vagn och kan inte slå på varandra eller väcka varandra om den ena sover.

Vagnen är smidig att fälla ihop.

Lycka till med ditt vagnköp!

• chazbo
    Lycklig Tvillingmamma skrev 2010-05-08 12:54:16 följande:
    Jag har importerat en sån här vagn från Tyskland och jag är SUPERNÖJD med vagnen!! Jag går mycket på grusvägar och på landet men det är lika bra där som i stan! En nackdel är att det är små hjul fram vilket inte är optimalt i snö, men det är det ju inte bara Firstwheels som har..Jag köpte en från www.twinstore24.com för 5400:- inkl frakt från tyskland hem till min dörr, inget krångel alls.Jag rekommenderar denna vagn varmt!Jag hade en Emmaljunga förut till mina tvillingar men de sitter inklämt och på varandra i de vagnarna.I FirstWheels City Twin har de en "varsin" vagn och kan inte slå på varandra eller väcka varandra om den ena sover.Vagnen är smidig att fälla ihop.Lycka till med ditt vagnköp!
    Kul att du är så nöjd. Min mamma bor i Italien, där de säljs. Och hon skulle åka och kolla på den och se hur den verkade. Många anser ju att den är plastig och ranglig, men det kanske var så med det gamla chassit...? Var inne och kollade en mountain Buggy idag. Dels skulle den kosta 12000 och sen sitter ju den lilla framåt så fort den går över till sittdel. Och det är det jag inte vill. Håller tummarna på att den verkar bra, för då kommer jag att beställa en. Har du åkpasarna som hör till, eller har du några andra?
  • StoraFamiljen

Såg detta gamla forum, nu när vagnen antagligen är använd är du nöjd med den?=) Köpte nämligen en idag=)

Svar på tråden Var köpa firstwheels city twin på nätet?