Berätta om dina gravid-cravings!
Är du sugen på bullar och choklad - eller kanske ansjovis?
Vilka är dina gravid-cravings? Dela med dig här!
Är du sugen på bullar och choklad - eller kanske ansjovis?
Vilka är dina gravid-cravings? Dela med dig här!
Den här graviditeten har jag inte haft sug på nåt, men förra graviditeten så kunde jag inte få nog av kryddkaka!
vet inte om jag vill kalla det cravings.. men har varit lite extra sugen på nyponsoppa.. =)
Första barnet: Kräftstjärtar, Lakrisal
Andra barnet: Vanlig gurka, kunde äta massor. Gnagde i mej 3 ibland när jag hade som störst begär. Kan ju bero på att jag behövde mer vatten än vad jag drack, var höggravid under sommaren 2008 (som var en otroligt varm sommar). Även Lakrisal denna gång
Hmmm morötter , polkagrisar och mjukglass med saltlakritsströsse¨l och på slutet nougat :D
Jag har inte haft, men min make har käkat pistage-nötter som en dåre vareneda gång jag varit gravid. Inte innan, efter o emellan graviditeterna, bara när jag varit gravid.
Har haft supercravings efter mycket, det har suttit i nån/några veckor och sen gått över. Här e några stycken. Det blir nog fler innan den här ungen e ute..
Lakrits.
Coca cola.
Grönsaksstavar och dip.
Calzonepizza.
Frostiesflingor med mjölk.
Isvatten.
Svartvinbärssaft.
kräm och mjölk.
Smoothies med hallon.
Isglass.
Bacon.
Zingo.
Rostbiffsmackor
Nr 1 Apelsin! I mängder =)
Nr 2 Tomatskivor med fetaost och vinäger.. Mumms!
Med ettan (flicka) - hamburgare från Sibylla men hellst från vägkrogar Pommes i massor i början men sen bara grönsaker. Absolut inget sug efter sötsaker, åt inget godis, kakor el dyl förrens i vecka 38.
Med tvåan (pojke) - Lukten av bilrengörningsmedel, kunde gråta om jag inte fick sniffa på den flaskan sista halvan av graviditeten. Sen också lukten av Nestés 12 mån gröt med råg o passionsfrukt. Godis och broccoli var också gott. Men framför allt allt med kummin i. Boxholms kummin kex och speciellt Finn Crisp Caraway (äter fortfarande massor av dem varje dag).
När jag var gravid åt jag 20 clementiner om dagen. Och jag drack balsamvinäger....