• Anonym (Elsa)

Biverkningar av Mirena hormonspiral först efter 1år?

Jag satte in en Mirena i april 09 och det funkade helt ok. Blödde i några veckor men så i september slutade mensen att komma o allt var frid och fröjd

I januari började jag må dåligt, jag mådde och mår fortfarande ofta riktigt illa, ofta i samband med molvärk. Jag svettas, fått klart ökad hårväxt, har molvärk i ca 2-3v varje månad, börjar känna mig nerstämd, noll sexlust osv osv.

Kan biverkningarna ifrån Mirenan verkligen komma så här plötsligt efter nästan 1år?

Jag känner mig riktigt gravid - men det är jag inte

• Svar på tråden Biverkningar av Mirena hormonspiral först efter 1år?
  • Josefine 85

Jag fick biverkningar efter ett år med Mirena mådde nästan jämt illa och kände mig riktigt deprimerad. Min barnmorska var förvånad över att jag hade stått ut med den så det är nog inte omöjligt

• Anonym

Jag har likadant, efter ca ett år började jag blöda efter sex, hade ont (riktigt ont) Allt hade funkat jättebra innan, men BM säger att den ligger som den ska och att allt ser bra ut ocg att hon inte kan de nåt fel.. så jag har bestämt mig för att ta ut den, ska vänta tills i juni efter som vi tänkte försöka bli gravida under hösten..

Svar på tråden Biverkningar av Mirena hormonspiral först efter 1år?