• Clown

bärsele till nyfödd?

Finns det något bärsele man kan använda till nyfödda? Har en liten parvel på 4 dagar som alltid (nästan) vill bäras, man blir något handikappad när man inte kan använda båda händerna.. Det ska självklart vara ett sele som kan användas länge, och är bra på alla sätt och vis!

• Svar på tråden bärsele till nyfödd?
  • HoneyPuff

Vet inte om det finns någon sele som du kan bära en så liten bebis i någon längre stund, men mitt tips är att köpa en sjal. En trikå eller ringsjal kanske kan vara något. Kolla inne på sjalbarn.se för mer detaljer.

• kixan

En vävd långsjal är allra bäst, den kan du använda från födseln och så länge du behöver bära (det funkar t.o.m. att bära 5-6-7-åringar) utan tidsbegränsningar, vill och behöver du bära hela dagarna kan du göra det. Du kan bära bebisen liggandes i vagga eller sittandes upprätt, på din mage, rygg eller höft. Det ultimata bärredskapet helt enkelt!

• Hallonpaj

Jag tycker nog också att bärsjal är bäst,och det som mest motsvarar dina önskemål. Kanske en Mobywrap eller en Babybundler, eller en Hug-a-bub.

Men det finns bärselar som är bättre ergonomiskt både för bäraren och för barnet, och som funkar redan för pyttesmå nyfödda, tex Wilkinet och Weego. Inte lika begränsad användningstid som tex Babybjörn, man kan börja tidigare och ha dem längre tid.

• Feya

Även jag slår ett slag för bärsjal! Minst tusen gånger bättre än "traditionell" bärsele

Vilja har vagn-vägrat sedan hon föddes och har nu åkt sjal i över tre månader! Helt underbart att kunna gå på långpromenader, ta hand om storebror, handla, laga mat, städa.... Ja Allt! Och hon bara hänger med

om du vill ha ett bär-redskap som fungerar så länge som möjligt är det en lång diagonalvävd sjal du är ute efter, tex Hoppediz, Storchenwiege, EasyCare, Didymos eller Bebina!
    För kortare stunder (typ till bilen och tillbaka, eller för små nyfödda) rekommenderar jag ringsjal! När Vilja var yttepytte bar jag henne nästan bara i ringsjal/kort knytsjal. Men tänk på att det finns oändligt många varianter av ringsjalar och alla passar inte alla. trivs man inte med en så får man prova en annan, inte ge upp!

Välkommen in till www.sjalbarn.se !!!

• butterfly0725

sjalar är den bästa!

jag hade en BB-sele i början med efter 10 minuter vill jag inte använda det någon mer. Jag började med en trikåsjal men det funkade inte för mig att ha så mycket tyg runt mig. Då använder jag meitais istället (asiatiska sjalar). den kan användas från nyfödd tills 18 kg eller tills du är bekväm att använda den. bild finns i mitt galleri.

• Möjlig mamma

hej!
    Jag har en Mobywrap och tycker mycket om den.
    Jag tyckte att en bära barn-sjal var väldigt dyr för min del och ville ha något billigare. Dessutom ville jag prova först om det var något för mig, vilket det var.
    Jag köpte min på blocket.se och där fanns även bära barn-sjalar att köpa.
    Annars kan du kolla på www.stellaris.se/

• Clown

Tack för alla svar! Verkar vara en riktig djungel det hela..

• Mamma2001

babybjörn bärsele får användas från 3,5 kg så det beror ju lite på....
    Ska iväg å köpa en bärsele imorron tänkte ja så man har en hemma då lillen behagar att komma ut..dock kanske man inte använder den första dagarna...

Svar på tråden bärsele till nyfödd?