• sär skriven

Är skolorna stängda imorgon?

Grundskolan alltså... Dum fråga, jag vet, men kom precis på att jag har noll koll om jag ska skicka sonen.

• Svar på tråden Är skolorna stängda imorgon?
  • lottan81

Nej dom har ej stängt, det är ju ingen röd dag. ;)

• Philippa

Nej, inte i vår kommun iallafall.....

• mammaNena

inte här i varberg iaf. vet bara att min lille bror slutar 11.30 istället för heldag.

• sär skriven

Tack hörrni! Sonen hävdade nämligen att skolan var stängd, och han har ingen matteläxa med sig hem. Då skickar jag honom till skolan imorgon!

• Bakeapple

Olika i olika kommuner. Där vi bodde förrut var det alltid lovdag på Valborg, här är det inte det. Kolla på kommunens hemsida, där står alla läsårstider och lovdagar.

• bakeacake
    sär skriven skrev 2010-04-29 15:25:14 följande:
    Tack hörrni! Sonen hävdade nämligen att skolan var stängd, och han har ingen matteläxa med sig hem. Då skickar jag honom till skolan imorgon!
    Kolla på kommunens hemsida, där ska lovdagar och studiedagar presenteras under läsårstider..
  • sär skriven
    Bakeapple skrev 2010-04-29 15:25:30 följande:
    Olika i olika kommuner. Där vi bodde förrut var det alltid lovdag på Valborg, här är det inte det. Kolla på kommunens hemsida, där står alla läsårstider och lovdagar.
    Tack!
    bakeacake skrev 2010-04-29 15:26:27 följande:
    Kolla på kommunens hemsida, där ska lovdagar och studiedagar presenteras under läsårstider..
    Tack
  • lottan81
    sär skriven skrev 2010-04-29 15:27:37 följande:
    Tack
    Kom på en sak: Många skolor har idag en hemsida, testa o sök efter skolan det gäller o se om de har en hemsida.. för där borde det i sånna fall stå all info om vad som gäller för just den skolan (alla skolor i en kommun har ju inte studiedag samma dag tex).
  • sär skriven
    lottan81 skrev 2010-04-29 15:30:31 följande:
    Ska kolla detta, hittade inget på kommunens hemsida. Tack igen :)
  • linjes

Här i härjedalen är dom stängda o barnen lediga

• sär skriven

Haha, kom på att min klasskompis har barn i samma klass. De har INTE lovdag imorgon.

• lottan81
    bakeacake skrev 2010-04-29 15:31:35 följande:
    Jag har aldrig varit med om att skolorna i kommunen haft olika studiedagar...
    Här har dom det i alla fall. Kompisens barn var ej lediga när min älsta dotters skola var lediga (studiedag) & då bor vi i samma kommun.
  • bakeacake

Går något av era barn möjligtivs på nån friskola, typ kunskapsskolan osv? De är de enda jag kan tänka mig.

Alla kommunala skolor har nämligen studiedag samtidigt..

Svar på tråden Är skolorna stängda imorgon?