• Caathrine

Gifta sig i jeans?

Jag och min sambo ska gifta oss den 10 Juli detta året men har planerat att det ska vara en liten ceremoni i rådhuset och sen därefter ska vi vara hemma hos mina föräldrar med släkt och vänner. Kommer vara i vecka 36 då så vill därför inte ha något större.
    Vi har kollat lite på kläder till min sambo och vad han ska ha på sig och kommit fram till att vi inte vill köpa en super dyr kostym som bara används en gång, för oss så betyder inte själva bröllopet så mycket, så länge vi får vara tillsammans.

Vi tänkte oss då att vi kunde köpa ett par snygga jeans i en mörk färg men frågan är om det är fel/konstigt om någon gifter sig i jeans?
    Själv ska jag bara ha en vit lite enklare känning, finns inte så mycket som passar en i vecka 36 :)

BF 8 Augusti!
  • Svar på tråden Gifta sig i jeans?
  • psychocandy

Klart att det går bra om det är något han trivs i. Ibland kan det enkla vara både fint och rätt. Grattis och lycka till!

• Mela78

Svarar helt enkelt: ERT bröllop, ERT beslut vad ni ska ha för kläder.

• Sandie12

Jag skulle ärligt talat i såfall satsa på någon form av mellanting! :) Finns "jeansmodell" men i mer chinostyg o då blir det mer dressat men går likaväl att ha till vardags med vanlig tröja sen. Lycka till o grattis! :)

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Caathrine

Man har läst på lite olika ställen hur dåligt många tycker det är att gå på bröllop/gifta sig i jeans så det var lite därför jag var tveksam.
    Tack för era snabba svar.

Sandie12 skrev 2010-04-29 15:39:47 följande:
    Jag skulle ärligt talat i såfall satsa på någon form av mellanting! :) Finns "jeansmodell" men i mer chinostyg o då blir det mer dressat men går likaväl att ha till vardags med vanlig tröja sen. Lycka till o grattis! :)
    Jo vi hade ju tänkt oss något lite finare såklart, helt vanliga jeans är kanske lite tråkigt. Tack så mycket :)
    BF 8 Augusti!
  • BuoBä
    Caathrine skrev 2010-04-29 15:48:25 följande:
    Man har läst på lite olika ställen hur dåligt många tycker det är att gå på bröllop/gifta sig i jeans så det var lite därför jag var tveksam. Tack för era snabba svar.Jo vi hade ju tänkt oss något lite finare såklart, helt vanliga jeans är kanske lite tråkigt. Tack så mycket :)

Vilken klädsel som passar beror ju helt på vilken typ av bröllop man ska ha. Om man har bestämt sig för att det är mörk kostym som gäller är det ju inte kul om gästerna kommer i slitna vardagsjeans, det är nog mest det som folk klagar över.

• Frostkristall

helt klart man kan gifta sig i jeans! Jag hade svarta jeans och gummiskor på mig vid våran vigsel (upptill hade jag ett lite snyggare linne samt skjorta) och mannen hade skjorta och mörka jeans...
    I och för sig gifte vi oss i smyg, det var bara våra bröllopsvittnen som var med samt deras dotter (ja och vår son förstås), och "bröllopsmiddagen" avnjöts på närmsta pizzeria.

Några av mina vänner höll på att få slag efteråt då jag sammanfattade vigseln - men som de sa när de skrattat klart: "Ja men det är ju egentligen precis DU"

Så jag tycker att man kan gifta sig klädd i -nästan- vad fasikens som helst, så länge man känner sig bekväm!

• Anna Paulita

Mankan vä l gifta sig i vad man vill. Men personligen skulle jag vilja se min man lite mer uppklädd i jeans på vår bröllopsdag, men det är ju inte jag som avgör det. Huvudsaken att ni känner er nöjda. :D Och det är ju trotts allt inte kläderna som gör bröllopet.

Jag vägrar bara vara mamma...
  • SuzR

en kostym har man ju förvisso alltid användning för...
    jag tycker inte man kan gifta sig i jeans

• Eriin

Det är Er dag, ni gör precis som ni vill . Klart ni kan gifta er i jeans om det är vad ni vill.

• alvaereva

Min bror och hans fru hade jeans när de gifte sig för 20 år sen. De är fortfarande gifta och har fyra barn, så visst går det

• satakatse

Gift mig några ggr, och tror alla de hade jeans, och tro mig.. Äcktenskapen kracha inte av pga fel kläder på bröllopet!!

• Rockenrola

vi ska ha ett litet borgligt bröllop å då kommer min blivade ha svarta jeans vit skjorta o sin skinnväst på sig.
    snyggt o enkelt medans ja har en liten enkel gammelrosa klänning.
    De är er dag erat beslut. anser me att varför köpa dyra kläder som sen bara blir liggande...

• Jazza

Man kan ha vad man vill
    Vi skall ha kyrkbröllop i september och jag kommer matcha min tjusiga brudklänning med vita Converse (under vigseln kanske jag har klack, men definitivt inte på festen)
    Grattis, förresten!

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Caathrine

Vad härligt att så många tycker det är helt okej :D Har stött på ett litet problem bara. Sambons pappa är väldigt emot att han ska ha jeans och han vill helst inte göra sin pappa sur :P Så nu får vi se hur det blir.
    Ska till Ullared snart så kanske man kan hitta något där uppe. Som rockenrola sa, man vill ju inte ha något som bara ligger senare.

Jazza skrev 2010-05-07 11:29:20 följande:
    Man kan ha vad man vill Vi skall ha kyrkbröllop i september och jag kommer matcha min tjusiga brudklänning med vita Converse (under vigseln kanske jag har klack, men definitivt inte på festen) Grattis, förresten!
    Tack! Vad härligt med Converse till klänning :D Lite förändringar skadar aldrig :D
    BF 8 Augusti!
  • Erki

Som flera andra skrivit. Er dag = era beslut gäller!!

Vad resten tycker är helt upp till dom..

• 1 och 1 är 3

ERT bröllop ERT beslut! Precis som många andra säjer!

Vi gifte ossförra året i smyg med bara våra närmaste vänner. Jag hade en vit klänning, (köpt på barnavdelningen på kappahl ) Och sambon hade svarta 3/4 short och en kritstrecksrandig skjorta. Att gifta sej i kortbyxor är det mååååånga som kommenterat. Men det var så vi ville ha de. Enkelt och på vårt sätt!

Att vi dessutom vigdes på en betongplatta har oxå skapat vilda diskussioner... De kunde man väll itne göra!? På en byggarbetsplats! Jo då, VI kunde! Det blev en dag vi sent kommer glömma! Strålande sol och vi sa ja till varandra framför våra bästa vänner. Efter vigsel fikade vi på ett par filtar. På den platsen som idag är en del av vårt vardagsrum

Ett år har gått i sommar och jag skickade i förra veckan ut inbjudningar till vår bröllopsfest! Så den 7 aug i år kommer vi ställa till med grillfest i trädgården, med ca 70 gäster

080826 - Puma Teolin
Svar på tråden Gifta sig i jeans?