• riket

    vill ni vara snälla och svara på frågan.

    jag undrar om det finns någon som har sökt efter spemadonator via nätet och har lyckats?hur gick det?har du fortfarande kontakt med pappan,var du inte rädd för att personen kanske hade sjukdomar?

  • Svar på tråden vill ni vara snälla och svara på frågan.
  • Jasådu

    Hej! Ett litet råd ang det tillvägagångssättet. Tänk på att i Sverige är barnens rätt till båda föräldrar oerhört stark - på gott och ont. Skulle du välja en spermadonator i Sverige kommer han alltid kunna kräva umgänge och möjligtvis vårdnad (om man skall hårddra det), oavsett vad ni kommit överens om sinsemellan.

    Lycka till!

  • UBL

    För sådär en fem år sen hittade jag en ung kille som var intresserad av att få barn själv, även om vi inte planerade att bo ihop eller nåt sånt. Men han ville i a f ha umgångesrätt. Och vi skippade insem-biten och gjorde det på "det gamla vanliga viset" vilket jag tror är bra mycket effektivare sen man passerat 40.


     


    Tyvärr hann vi bara "försöka" i två månader innan han helt plötsligt går och möter "the love of his life" och hela scenariot blir mäkta komplicerat.


     


    Sjukdomar får man antingen chansa vilt på, eller be att de går och kollar, eller välja enbart blodgivare. Min KK-donator läste på läkarlinjen och gav blod så det var pefrekt. Så länge det varade..

  • True
    UBL skrev 2011-07-05 05:26:48 följande:

    För sådär en fem år sen hittade jag en ung kille som var intresserad av att få barn själv, även om vi inte planerade att bo ihop eller nåt sånt. Men han ville i a f ha umgångesrätt. Och vi skippade insem-biten och gjorde det på "det gamla vanliga viset" vilket jag tror är bra mycket effektivare sen man passerat 40.


     


    Tyvärr hann vi bara "försöka" i två månader innan han helt plötsligt går och möter "the love of his life" och hela scenariot blir mäkta komplicerat.


     


    Sjukdomar får man antingen chansa vilt på, eller be att de går och kollar, eller välja enbart blodgivare. Min KK-donator läste på läkarlinjen och gav blod så det var pefrekt. Så länge det varade..


    jaha men blev du gravid med han?
Svar på tråden vill ni vara snälla och svara på frågan.