• Pluppisen

Tvillingar - när fick du mage?

Hej alla tvillinggravida!

Är nyfiken på att höra när ni fick mage och när ni sen sett höggravida ut?

Är själv i v 10+3 och måste nu ha mammabyxor. Har varit svullen och gasig ända från början men nu är min mage nästan som den var i femte månaden då jag väntade första barnet. Lite jobbigt när man helst vill dölj det ett tag till...

• Svar på tråden Tvillingar - när fick du mage?
  • Princesses

På mig syns det också väl. Mest efter middagen Men den var värst mellan ca v7-10 då det var tarmarna/gaser. Nu har det faktiskt lagt sig aningen och det börjar bli bebismage. Men jag har också mammabyxor förutom ett par jeans som fungerar då de är superlåga och stretchiga i midjan. Är i vecka 10+6 idag så imorgon äntligen v12. Ska berätta för familjen i helgen. Har du berättat för någon ännu? I så fall hur? Är supernervös

Kramar

• Pluppisen

Skönt att man inte är ensam

Vi har berättat för föräldrar syskon och våra närmaste vänner att vi väntar barn, eftersom vi gjort ivf viste de redan innan vad som var på gång. Vi kände att vi ville ha deras stöd oavsett hur det gick.

Tvillingchocken släppte vi på telefon till föräldrar och syskon samma dag som vi fått veta, vi behövde verkligen prata av oss. Men vi har bara fått positiva reaktioner, alla runt omkring oss verkar tycka det är "coolt" och har lovat hjälpa till. Vi har inte berättat på något speciellt sätt...

Lycka till när ni berättar, de är en härlig känsla att dela sin glädje med andra!

• jj81

Jag fick mage fort. I v.11 fick jag frågan om jag var gravid och då syntes det rätt väl. Har några bilder på magen på min blogg om du vill kika. Under kategorin graviditeten.

• MuffinCake

Fick mage tidigt - i v.12 hade jag en tydlig gravidkula.

Höggravid började man väl se ut någonstans runt v.25-30...

• Pluppisen

Tack för svar!

jj81: jättefina bilder

• Princesses

Nu går min mage inte att missta för annat än gravidmage När svullnaden lagt sig i några dagar kändes den liten men sen sa det pangbom och nu är den verkligen stor. Det märks att det är tvillingar Kanske vågar lägga upp bilder i galleriet om nån vecka.

• isahan

Min mage började inte synas föräns i v 18-19 någon gång. Hade förväntat mig att få mer mage eftersom det va 2 där inne, men mina elever såg inte att jag var gravid föräns v 20.

• sarasara1

Jag är i v 17 och min mage är enorm alla redan :) Tycker den växer lite varje dag nu och min familj som inte sett mig på en vecka fick nästan en chock när de såg hur stor magen är nu.
    Men det är kul att det syns :)

• Superbia

Började använda mammabyxor i vecka 16-17 nånting. Vid vecka 20-22 växte det på som bara den. Höggravid vet jag inte riktigt när man räknas som, men sista gången jag var och mätte magen hade jag ett SF-mått på 47 cm

Morten & Vidar 091029
Svar på tråden Tvillingar - när fick du mage?