TATUERING, när kan man vara i solen efter?
Funderar på en tatuering nu, men jag ska utomlands i juni. Har den läkt på 3-4 veckor?
Funderar på en tatuering nu, men jag ska utomlands i juni. Har den läkt på 3-4 veckor?
gränsfall... Det ska nog gå bra. Så länge du inte fått infektion i den eller så.
Det går om du är noga med att göra rent den och håller koll HELA dagen du ska smörja in den me skydd 30 eller mer om du har och håll den ren.
Blir lite orolig, men nu när jag bestämt vad jag vill ha för tatuering vore det ju kul att ha den när man är utomlands oxå, ska ha den på skuldran. Den blir inte stor o bara svart.
Jag skulle tro att tatueraren skulle avråda från det. Det tar 3-4 veckor för en tatuering att läka och att sen börja sola på den ör nog inte det bästa. Men om du absolut måste så är nog SPF 50 att rekomendera! Då håller den sig snyggare längre! Men fråga den tatueraren du ska till om du känner dig orolig eller har funderingar!
lycka till
Jag gjorde min första tatuering precis i början av mars.. Då sa tatueraren att de va inga problem o va i solen till sommarn, det skulle inte påverka tatueringen.
Efter sommaren va den blekt redan första året :(
Fyllde i den några år senare och nu e den lite matt igen. Har haft den i 8 år nu och den sitter på armen. Kanske är bläcket bättre nu än då?! , men slarva inte med solskydd bara..
Jag tycker du ska tatuera dig efter semestern ist. Läkt är den nog på ca 4 veckor men du bör inte utsätta den nya tatueringen för sol på länge.
Yrgthht