• Litet

Cremefärgad klänning på bröllop

Hej!

Jag är bjuden på ett bröllop i juli och undrar om man kan ha den här klänningen då.

Den är ju cremefärgad så det är därför jag funderar. Men min tanke är att ha acessoarier till med färg. Ev en färgad bolero eller scarf, ev skörp och kanske även skor.

Funkar det då eller blir det ändå för vitt? Ångrar mig nu att jag inte köpte den i grå/silver men den är slut nu och finns bara kvar i denna färg.
    Den blir länre på mig, inte lika kort som på bilden....

VILA Hadil Corsage Dress

• Svar på tråden Cremefärgad klänning på bröllop
  • Ord blind

Jag hade inte haft den på ett bröllop.

?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • mrs holiday

Nej, jag hade inte heller valt att ha den på ett bröllop.

• Julutzi

Nej den hade jag inte haft på mig på bröllop.....

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • BuoBä

Jag tycker du kan ha den, om du har accessoarer i färg. Det ser ju inte ut som en brudklänning precis.

• skorpionen80

Jag hade inte haft den färgen.

• Titti

Nej. Inget vitt eller som liknar vitt. Men du kan ju fråga de som gifter sig.

• Litet

Den är inte lika vit som på bilden utan mer beige. Kändes inte heller så i affären men nu när jag kom hem så var det ju helt annat ljus och nu känns den....

....Ja, lite för vitt/ljus helt enkelt. Blir nog till att lämna tillbaks den imorgon tror jag.

Det finns ju inget värre än att känna sig helt fel...

Tror inte de som gifter sig skulle bry sig, men ändå....

Tack för era synpunkter!

• Ord blind
    Litet skrev 2010-04-29 20:54:20 följande:
    Den är inte lika vit som på bilden utan mer beige. Kändes inte heller så i affären men nu när jag kom hem så var det ju helt annat ljus och nu känns den.... ....Ja, lite för vitt/ljus helt enkelt. Blir nog till att lämna tillbaks den imorgon tror jag.Det finns ju inget värre än att känna sig helt fel...Tror inte de som gifter sig skulle bry sig, men ändå....Tack för era synpunkter!
    Ingen orsak!
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Februarii
    Februarii skrev 2010-04-30 07:55:50 följande:
    Är inte det här samma eller väldigt lik? Kan du inte beställa den om du redan testat och vet vilken storlek du ska ha? www.bubbleroom.se/product/vila/30905/hadil-co... Fast denna kanske också är en "dålig" färg, har aldrig varit på bröllop så har aldrig behövt fundera på sådant :)
    Oj, såg nu att det var samma och din bild var också från bubbleroom så du borde rimligtvis redan sett denna så ignorera mitt inlägg :)
  • skorpionen80
    enlitenbitkaka skrev 2010-04-30 08:11:56 följande:
    Nej du kan inte ha den på ett bröllop, den är för kort.
    Den blir längre på henne skrev hon i TS.
  • Waersta

Varför inte?
    Tillsammans med ett par skor i en cool färg och en kofta i samma färg skulle fungera fint. Jag skulle inte reagera om Du kom i den klänningen till mitt bröllop!

• lycklig man

säger detsamma jättefin spelar väl ingen roll om den är vit!!!!
    ta nåt fint färgat halsband o nån annan färg på sko blir det kanon!

Svar på tråden Cremefärgad klänning på bröllop