• Lind a

Sista minuten PANIK!! Tips mottagets på 80-tals kläder till fest!!

Ska på fest i helgen med tema 80-tal...
    Behöver alla tips jag kan få ang kläder och skor till både mig och min man???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:15
    Överös mig gärna med era tips ang tjej och killkläder, läser alla era tips inför shoppingdagen imorgonbitti!!

Tack alla ni som hjälper mig!

• Svar på tråden Sista minuten PANIK!! Tips mottagets på 80-tals kläder till fest!!
  • La Lola

Gå in på tex H&M o shoppa...det är ju 80-talsmode överallt......

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Lind a
    La Lola skrev 2010-04-29 21:56:55 följande:
    Gå in på tex H&M o shoppa...det är ju 80-talsmode överallt......
    Mmm jag vet, men inte lika extremt typ

Till en kille då??

Var så ung på 80 talet
  • Bridgett

Killar hade kort kavaj med uppvikta ärmar så fodret syntes, för korta byxor och vita skor, gärna loafers. Mycket gelé i håret.

Tjejer hade kort volangkjol, vid tröja som var uppklippt i urringningen så den liksom hänger på trekvart, linne under, färgade strumpbyxor eller nätstrumpor. Pumps till. Våfflat hår i tofs på ena sidan. Halsband bestående av stora plastkulor i knallfärger eller svart. Riktigt rosa läppstift och blå eller grön mascara.

Klart!

• Lind a
    Bridgett skrev 2010-04-29 22:03:21 följande:
    Killar hade kort kavaj med uppvikta ärmar så fodret syntes, för korta byxor och vita skor, gärna loafers. Mycket gelé i håret.Tjejer hade kort volangkjol, vid tröja som var uppklippt i urringningen så den liksom hänger på trekvart, linne under, färgade strumpbyxor eller nätstrumpor. Pumps till. Våfflat hår i tofs på ena sidan. Halsband bestående av stora plastkulor i knallfärger eller svart. Riktigt rosa läppstift och blå eller grön mascara.Klart!
    Tack för tips!!

Mer mottages gärna
  • Lind a

Kan jag som tjej tex köpa nån neonfärgad vid tröja och matcha med färgglada taight, svart pumps och svart bälte i midjan?
    Tänker typ ginatricot känns ganska inne på 80 tals trend just nu?

• frökenelisabeth
    Lind a skrev 2010-04-29 22:11:52 följande:
    Kan jag som tjej tex köpa nån neonfärgad vid tröja och matcha med färgglada taight, svart pumps och svart bälte i midjan? Tänker typ ginatricot känns ganska inne på 80 tals trend just nu?
    Glöm inte benvärmarna
  • Lind a
    frökenelisabeth skrev 2010-04-29 22:12:48 följande:
    Glöm inte benvärmarna
    Just det, ska de vara färgglada tro??
  • Jess86

Stora axelvaddar och svettband samt benvärmare och tuperat hår är 80-tal enligt mig. Allt i starka färger! Att tugga stort tuggummi är också 80-tal.

• Bridgett

Visst, tights hade man ju också! Det låter jättebra, sätt bältet nere på höften, inte i midjan. Lyssna på madonna eller michael jackson och gör er snygga!

• Muffinsmamman

Pumps, assymetrisk tunika fr tex HM el Gina Tricot  eller midjekort kavaj "boosta" med axelvaddar, stor sprayad lugg, och pumps med 7-10 cm klack, gärna ngt i någon "skikig färg" !! Färger: Cerise, turkos, mint, gult...
    Solglasögon typ Rayban (lite större modell). Make-up som någon ovan beskrev det, rosa läppstift, rosa rouge, blå el grön mascara och gärna extra kajal.
    Ha det så kul!

Svar på tråden Sista minuten PANIK!! Tips mottagets på 80-tals kläder till fest!!