• aaaa

Helt plötsligt fet hy

Eftersom det var svårt att söka på "fet" (man får upp en massa saker som inte har med hud att göra {#lang_emotions_smile}) så startar jag en ny tråd.

Den senaste veckan har jag helt plötsligt fått väldigt fet hy. På kvällen glänser pannan och den känns oljig då jag drar med handen över den. Äckligt tycker jag och inget jag varit med om tidigare.

Hur kan det helt plötsligt bli en sådan förändring i ens hy? Jag har iofs slutat med p-piller för lite över två månader sen, men inte alls haft sådana här tendenser förrän den senaste veckan. Jag kanske ska tillägga att jag normalt inte tillhör dem som brukar få fet hy innan mens heller.

Någon som har tips på bra ansiktscrème för folk med fet och känslig hy?

• Svar på tråden Helt plötsligt fet hy
  • Amoudara
    aaaa skrev 2010-04-30 09:01:43 följande:
    Eftersom det var svårt att söka på "fet" (man får upp en massa saker som inte har med hud att göra ) så startar jag en ny tråd.Den senaste veckan har jag helt plötsligt fått väldigt fet hy. På kvällen glänser pannan och den känns oljig då jag drar med handen över den. Äckligt tycker jag och inget jag varit med om tidigare.Hur kan det helt plötsligt bli en sådan förändring i ens hy? Jag har iofs slutat med p-piller för lite över två månader sen, men inte alls haft sådana här tendenser förrän den senaste veckan. Jag kanske ska tillägga att jag normalt inte tillhör dem som brukar få fet hy innan mens heller.Någon som har tips på bra ansiktscrème för folk med fet och känslig hy?
    Jag fick så med efter ett tag när jag slutat med p-piller. Tog ett halvår ungefär innan det blev bättre, det blir ju en hormonrubbning i kroppen när man slutar med p-piller. Finns produkter på apoteket som kan hjälpa.
  • aaaa

Okej, bra att veta att det finns en okej förklaring. Iofs ett konstigt sjukdomssymptom kanske att få fet hy... {#lang_emotions_smile} Hade det varit första månaden efter att jag slutade med p-pillren hade jag nog inte reagerat dock.

• mrs holiday

Min hy kan ibland få sådana där konstigheter för sig också, oberoende av p-piller eller annat! Jag brukar då använda en ansiktsmask från Clinique, den heter emergency clay mask eller något i den stilen. Det är verkligen en "emergency" mask, för när jag använder den brukar hyn genast stabilisera sig igen - skönt!

• aaaa

Tack för tips! Ska kolla upp den.

Svar på tråden Helt plötsligt fet hy