Min dotters "speldosa" börjar spela o snurra?!
Min dotter fick i doppresent en "fotospeldosa". Den är i stål och ser ut som en karusell med fotoramar, nallar och en karusellhäst (köpt i en smyckesbutik). Man skruvar på den och den spelar "Blinka lilla stjärna" och snurrar sakta. Den står i fönstret i hennes rum (som för närvarande är lekrum/datarum tills dottern blir stor nog att sova själv. Hon är snart 1,5 år). Här om dagen så, på morgonen, så börjar den helt plötsligt spela och snurra av sig självt! Jag, min son på 6 år och dottern ser detta. Jag satt på datastolen och barnen var på golvet ett par meter ifrån. Så ingen rörde den. Den har stått där orörd länge och helt plötsligt börjar den spela och snurra?! Ett par andra gånger när min dotter sover och sonen är på dagis och jag sitter själv framför datorn i samma rum så har jag hört som barn leka ute men jag har kollat ut och det har inte varit nån där. Det låter som om nån drar nånting ute men det finns inget där ute eller i närheten. Vad är detta? Huset vi bor i har varit ett dagis i flera, flera år! Huset är byggt -76. Vi flyttade in i slutet av nov. -09.