• Lalalong

Födelsedagspresent till 4 åring

Vad har ni köpt till era 4:a åringar?
    Jag är helt tom på ideér... hon behöver verkligen ingenting!!

Det enda vi är lite inne på (inte heeeelt tom) är en sandlåda som vi kan ha i trädgården så skulle hon kunna gå ut och leka även när jag inte vi kan följa med henne. Så vi ska kolla på det idag, men det beror lite på hur det funkar med sand o.s.v. Hur många säckar man behöver och hur bökigt det blir att forsla hem det.

Så eftersom vi inte är helt säkra så mottar jag alla tips mycket tacksamt!

Klara 060504, Alva 100117
  • Svar på tråden Födelsedagspresent till 4 åring
  • kutiom

Dottern fick bland annat en blommig gunga som vi har hängandes här inne. Tror helt klart att det var den bästa presenten!

Låter bökigt att ta hem sand i säckar, jag behövde en full släpkärra och körde ett antal vändor med skottkärran för att få dit sanden. Väl där är det däremot en ytterst bra lekplats - dottern kan sitta där länge och småpyssla för sig själv.

• Lalalong
    kutiom skrev 2010-04-30 10:49:42 följande:
    Dottern fick bland annat en blommig gunga som vi har hängandes här inne. Tror helt klart att det var den bästa presenten! Låter bökigt att ta hem sand i säckar, jag behövde en full släpkärra och körde ett antal vändor med skottkärran för att få dit sanden. Väl där är det däremot en ytterst bra lekplats - dottern kan sitta där länge och småpyssla för sig själv.
    Åh ja, det låter ju jätteroligt med en gunga inne!! Men vi bor i hyresrätt så vi kan inte borra och fästa för mycket tyvärr. Jag har annars varit lite inne på den där gung"kojan" som IKEA har...

Var hämtade du sand då?

För vi såg på nätet där vi kollade på sandlåda att de sålde i säckar á 25 kg. Men jag vet inte hur mycket som går åt..
    Ja, jag tror med det kunde varit en riktig höjdare faktist.
  • snillis

Vån son fick en cykel när han fyllde 4.
    Gillar hon att pyssla går ju sånt alltid åt, typ pärlor, kritor och färg och sånt, modellera etc.
    Böcker
    Skivor och en egen CD-spelare
    Filmer
    Dataspel
    Hopprep

• Lalalong
    snillis skrev 2010-04-30 10:55:46 följande:
    Vån son fick en cykel när han fyllde 4. Gillar hon att pyssla går ju sånt alltid åt, typ pärlor, kritor och färg och sånt, modellera etc. Böcker Skivor och en egen CD-spelare Filmer Dataspel Hopprep
    Tack för ditt svar!
    Tyvärr har hon mängder och drivor av allt sånt redan
    Ja, jag är faktiskt uppriktigt ledsen för det. Hon blir bortskämd från alla håll och kanter alltså till den grad att vi som föräldrar har svårt att ge henne presenter vid speciella tillfällen för att hon redan har allt :-/ Det är skittrist.
  • snillis

Jag känner igen det där.
    Vår son fick som sagt en cykel när han fyllde. Som mina och makens föräldrar la ihop till.
    Så vi gav bara lite smågrejer.
    Typ en bok och en ny tröja.
    Det räckte liksom eftersom han fick presenter av andra också.
    Man MÅSTE ju inte köpa en massa saker - särskilt inte om de redan har allt.

• Lalalong
    snillis skrev 2010-04-30 11:02:06 följande:
    Jag känner igen det där. Vår son fick som sagt en cykel när han fyllde. Som mina och makens föräldrar la ihop till. Så vi gav bara lite smågrejer. Typ en bok och en ny tröja. Det räckte liksom eftersom han fick presenter av andra också. Man MÅSTE ju inte köpa en massa saker - särskilt inte om de redan har allt.
    Cykel fick Klara i julklapp av sin mormor och morfar.
    Nä, det är sant att man inte måste handla en massa... Men jag älskar att ge presenter och särskilt skulle jag vilja ge något riktigt fint till mina barn när de fyller år. Men visst har du rätt..
  • Maggiepuh

Lego är det som sonen gillade bäst när han fyllde 4 år.

• Love family

Jag köpte cykel till min dotter när hon fyllde tre...nu när hon blir fyra så vill hon ha en sparkcykel.

Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
  • Lalalong
    Maggiepuh skrev 2010-04-30 16:10:44 följande:
    Lego är det som sonen gillade bäst när han fyllde 4 år.
    Duplo har hon en stor balja av. Men smålego hade kanske varit något att fundera på!
    Love family skrev 2010-04-30 16:15:25 följande:
    Jag köpte cykel till min dotter när hon fyllde tre...nu när hon blir fyra så vill hon ha en sparkcykel.
    Klara har både cykel och sparkcykel men kan inte använda någon av dem ännu {#lang_emotions_undecided}
    Som sagt... trist!

Men tack för tips
  • Love family

köp sån där bok som hon är hjälten i...finns massa sånt på nätet. En skiva som uppskattats av min dotter är en där alla låtar handlar om henne. Dom sjunger barnets namn i alla låtar, finns på åhlens.
    Eller ge henne någon upplevelse...gå på teater..rasmus på luffen går ju runt om i sverige tex...

Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
  • Lalalong
    Love family skrev 2010-04-30 18:18:21 följande:
    köp sån där bok som hon är hjälten i...finns massa sånt på nätet. En skiva som uppskattats av min dotter är en där alla låtar handlar om henne. Dom sjunger barnets namn i alla låtar, finns på åhlens.Eller ge henne någon upplevelse...gå på teater..rasmus på luffen går ju runt om i sverige tex...
    Tack för tips!! Ska jag kolla
  • Bumblebina

Jag är också inne mer på nån upplevelse i så fall. Bio-besök, något "lek-land", gröna lund/liseberg till sommaren, skara sommarland, eller liknande. Hon får ett kort där det står att dit-eller-dit kommer vi att åka med dig i sommar.

Har ni balkong, alternativt trädgård så kan en balkonglåda eller en pallkrage, jord och frön att så vara en kul grej för vilken 4-5-åring som helst!

• Lalalong
    Love family skrev 2010-04-30 19:59:40 följande:
    www.barngladje.se/sw/products/index/id/11 Tyckte denna med stövlarna var kul :)
    Love family skrev 2010-04-30 19:54:50 följande:
    www.barngladje.se/
    Tack tack
    Bumblebina skrev 2010-04-30 20:06:40 följande:
    Jag är också inne mer på nån upplevelse i så fall. Bio-besök, något "lek-land", gröna lund/liseberg till sommaren, skara sommarland, eller liknande. Hon får ett kort där det står att dit-eller-dit kommer vi att åka med dig i sommar. Har ni balkong, alternativt trädgård så kan en balkonglåda eller en pallkrage, jord och frön att så vara en kul grej för vilken 4-5-åring som helst!
    Vilken bra idé med en pallkrage och frön!
    Det kommer vi nog att fixa oavsett om vi hittar på något annat också!
  • kutiom

Jag hade turen att få sand ifrån en vänlig själ. Tror nog att det kan gå bra ändå, jag fick ju en extra hög med sand så jag skulle tro att en 4-5 säckar borde räcka och det är ju överkomligt.

En annan sak som kan vara roligt är en sådan där studsmatta "alla" verkar ha i trädgården (nät rekommenderas!). Superskoj och bra motion även för oss vuxna!

• Lalalong
    kutiom skrev 2010-05-01 10:34:09 följande:
    Jag hade turen att få sand ifrån en vänlig själ. Tror nog att det kan gå bra ändå, jag fick ju en extra hög med sand så jag skulle tro att en 4-5 säckar borde räcka och det är ju överkomligt. En annan sak som kan vara roligt är en sådan där studsmatta "alla" verkar ha i trädgården (nät rekommenderas!). Superskoj och bra motion även för oss vuxna!
    Ja, vi suger lite på sandlådekaramellen fortfarande Vi får se...

Studsmatta hade varit en dröm! Ååååh, vad jag hade älskat det. Men vår gräsplätt är för det första liten och för det andra bara plan på en ännu mindre bit och sen lutar den neråt. Så det går inte att ha här :-/
  • Mom2006

Min dotter fyllde precis 4 år och hon är inne i en prinsess period och önskade sig allt med disney prinsessorna. Speciellt klistermärke eftersom hon pysslar mycket med det.

Har hon sandlådeleksaker annars kan det vara något att önska om nu ska köpa en sandlåda till henne..

• Golvmoppen

Upplevelser har varit uppskatt av dottern. I feb fyllde hon 4år och fick av ngr bekanta ett besök på Sjöfartsmuseet här i Gbg. De frågade vad hon önskade sig och jag sa att hon har så mkt saker + att hon förmodligen skulle få flera.
    En lördag här i slutet av feb. , så tog de och hämtade henne och åkte dit. De gick och tittade ett bra tag och så var det klappa havet med personal som berättade, sedan gick de och åt i cafeterian som fanns där. Väldigt uppskattat av dottern och hon hade en liten påse med sig hem med en plånbok som det var en sjörövare på.

Vi håller på att lägga på en vån på vårat hus och då kommer det bli nya rum uppe. Till hösten tror vi att dottern vill ha ett skrivbord, så när hon fyllde 4år - så fick hon pengar till detta av Farmor. Allt behöver ju inte köpas på en enda ggn. Farmor hade gjort ett kort med bilder på ett skrivbord fr Ikeakatalogen och sedan klistat in papperspengar.

Ny större säng kanske kan vara ngt. Behöver ju inte vara så att hon får det nu direkt utan att ni åker ut en dag och kollar. Det kan ju bli som en roligt utflykt med kanske lite mat efter inhandlandet.

Pengar på ett av hennes fondkonton fick hon av mormor och morfar.

• malinkat

I år är första året vår son - blir också 4 - har varit med och skrivit en liten önskelista. Så det blir något från den helt enkelt!

Svar på tråden Födelsedagspresent till 4 åring