• Anonym

Ni som är kring 160 cm, vad har ni för mått? (Midja, rumpa, lår...)

Hmm... Jag börjar tro att jag har en bakvänd form av (ät)störning.
    Nämligen så att jag verkar ha sett mig själv som mycket smalare än vad jag egentligen är! Det kan väl inte vara ett vanligt "problem"...?

En tjej som är 162 cm lång hade skrivit upp sina mått.
    Hennes mått var ungefär som mina och hon väger ändå 7 kg mer?
    När jag ser henne så tycker jag att hon ser mycket större ut än mig, men jag får nog ta att inse att jag inte är så liten/smal/normal som jag trodde...

Vad har ni för mått på midja, över magen, på bredaste delen av låren, över rumpan och överarmarna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 10:50
    Förresten, skriv gärna vad ni väger och hur långa ni är!

Ni över 155 cm och ni under 165 cm får vara med

• Svar på tråden Ni som är kring 160 cm, vad har ni för mått? (Midja, rumpa, lår...)
  • Anonym (Åsa)

Hej jag är 1,62 & väger 54kg

lår 48
    arm 25
    rumpa/höfter 91
    midja 69

• Anonym

Jag är 160 cm och väger 53-54 kg.

Mina mått är (alla mått är tagna på den största delen):

Lår - 53
    Mage (om jag spänner ut den) - 82
    Midja - 69
    Rumpa - 93
    Arm - 24

Hmm....

• Anonym (katta)

Vad har ni för mått på midja: ca 80 cm

över magen: 87 cm

på bredaste delen av låren: 54 cm

över rumpan: 82 cm

och överarmarna: 27 cm

Jag är 158 cm lång och väger ca 58 kg (har ingen våg). Jag har gått upp på sistone, och som syns av måtten så lägger sig allt på magen/i midjan för mig. Jag misstänker att min kropp strävar efter formen "boll".

Jag har upplevt samma sak som du, jag har alltid upplevt mig själv som rätt smal, men nu har jag fått inse att det är jag då inte alls. Lite hemskt att se foton av sig själv, från andra vinklar än den man ser i spegeln, och se att det finns både mage och antydan till dubbelhaka.

• Anonym (Åsa)

verkar ju ungefär samma:)

• Anonym

Fast allt beror ju också på vem man jämför sig med.
    Jag tänker fortsätta se mig själv som "normalsmal". Inte pinnsmal, men ändå smalare än normal. För det är vi väl ändå Åsa?

Eller?

• Anonym

Är 161 cm och väger 57 kg ca.

Lår: 54
    överarm:26
    midja:70 (är gravid i v.5 och är svullen, liger runt 65 annars)
    höfter: 92
    Byst: 85

• Anonym (Åsa)
    Anonym skrev 2010-04-30 11:02:05 följande:
    Fast allt beror ju också på vem man jämför sig med.Jag tänker fortsätta se mig själv som "normalsmal". Inte pinnsmal, men ändå smalare än normal. För det är vi väl ändå Åsa?Eller?
    Ja men så ser jag mig också inte pinnsmal men smal!!
  • Anonym (pluffs)

Jag är 157 och väger 62 kg. Har gått upp lite i vikt... Jag kollade mitt BMI och över 62 kg för mig är övervikt, 49 kg är undervikt. Måtten kan jag inte ta just nu för jag hittar det inte.

Men alltså man är ju byggd olika, nån har kanske stor rumpa/höfter och är pyttesmal över axlarna. Andra är mer jämnt fördelade osv.

Jag försöker gå ner i vikt, till ca 55. Jag vägde 52 för 10 år sen haha, redan då tyckte jag att jag var "tjock". Har alltid haft lite sne bild, men gissa om jag känner mig fet nu! Fast på kort ser det ännu värre ut! Därför litar jag inte på mig själv.. Sen ändrar sig väl kroppen med åldern? Vid 20 började jag gå upp i vikt bara sådär, fick helt andra former + att jag slutade motionera i den svängen. Det har varit svårt flera år efter att ändra på kroppen..

• BlommyNess12

156 lång

Midja: 82 cm
    mage: 90
    höfter: 97 cm
    överarm: 28 cm

väger 72 kg.

Svar på tråden Ni som är kring 160 cm, vad har ni för mått? (Midja, rumpa, lår...)