vecka 39 så rastlös & så trött!
Hej alla mammor och gravida!
Jag vet att jag inte borde klaga då det är så kort tid kvar, men jag blir snart galen!
Jag är i vecka 39+2 och är så oerhört rastlös så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har sen flera veckor tillbaka haft problem med fötterna och vristerna som är svullna och ömma vilket lett till att jag knappt gått utanför dörren. (bor på fjärde våningen utan hiss). Har även ont i själva bäckenet och ryggen. Är dessutom konstant trött och har svårt att andas när jag ligger ner. Men trots allt detta är jag såå rastlös! Jag vill göra något för att fördriva tiden och har jättesvårt att sitta still.
Idag är det valborg och trots att vi bestämt att vi skulle vara hemma och ta det lugnt så ångrade jag mig nu i sista sekunden och ringde och sa till att vi ville vara med på kompisarnas middag i kväll i alla fall. Nu i efterhand vet jag inte riktigt varför jag gjorde det för jag är sjukt trött och gick nyss och la mig igen... någon som känner igen sig i detta? Tips på att bli av med denna rastlöshetskänsla för att bara kunna slappna av den sista tiden i stället? Har många vänner som fått barn de senaste året och näst intill alla har gått över tiden runt två veckor vilket inte gör att det känns lättare...