Hennes hund bet våran - på vår tomt!
Blir arg varje gång jag tänker på det här... det hände för ett bra tag sen nu, men jag har svårt att släppa det.
Mina föräldrars hund springer lös inne på tomten (bor på landet) och hon brukar stanna på tomten. Ibland springer hon ut till vägen om det går förbi någon, men hon har aldrig sprungit hela vägen fram till någon eller ut i körbanan.
En granne som har hundar och brukar gå förbi har en gång skrikit till oss att "ta in hunden, han biter ihjäl henne!". Då hade mina föräldrars hund gått fram till vägkanten när hon kom med sina hundar/sin hund. Men inte gått fram! Hon var alltså fortfarande inne på tomten.
Så kommer hon då en dag med den hunden hon vet biter andra hundar, vår hund är lös och springer denna gången fram till dem. Och hennes hund biter! Det resulterade i en skadad tass och medtagen hund i två-tre veckor framåt. (Stooor storleksskillnad på dem, ska tilläggas.)
Hennes kommentarer till det hela är att vi ska ha hunden bunden och inte lös i trädgården.
Men inte faan är det hon som bits!
Min poäng i det hela är - borde hon inte ha munkorg på hundkräket när hon är fullt medveten om att han biter andra hundar? Hon till och med ropade detta en tidigare gång! Och är då klart medveten om att det bor andra hundar på deras promenadsträckor...
Får hon ha kvar en hund som biter andra hundar? Eller är det endast om hunden biter människor den ska avlivas?
Borde vi polisanmäla henne?
Tror att hon har någon form av likartad anmälning på sig tidigare, ifråga om hennes hundar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 12:58
Nu tror jag att ämnet är så gott som löst - det borde ha funnits staket så att föräldrarnas hund inte kunde springa ut!
Inget ansvar till den bitande hundens ägare.
Feel free att fortsätta diskutera, men jag lämnar tråden nöjd nu! Tack för alla svar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 12:59
.... jag blir så löjlig när det gäller våra kära husdjur