• Tilda

En riktig storätare :-D

Jag tycker det är så härligt att ha en riktig storätare till son. Han äter allt! Idag käkade han ett stort lass potatismos, en kokt rödbeta och massvis med haricotsverts till middag. "Gott" säger han och strålar som en sol när man ställer fram maten. En timme senare ammade jag honom och på det drack han en flaska välling. På det klarar han sig till fem ungefär, sen vaknar han och vill snutta igen. Hinner med två amningar innan vi kliver upp. Sen käkar han en tallrik gröt eller filmjölk och en smörgås till frukost. Äter frukt vid tio och lunch halv tolv. Sen kan han sleva i sig hur mycket som helst till mellis. Han brukar få frukt och mackor, åsså blir han lika glad när det är dags för middag. Jag vet ju vem han brås på för jag äter också mycket och ofta. Tycker bara att det är underbart eftersom han trilskades så länge med maten och bara ville ha bröstet fram tills han var ett år ungefär. Nu är han 16 månader.

• Svar på tråden En riktig storätare :-D
  • Jenna82

Har också en storätare här, vår tjej som blev 1år i fredags! Skulle man ställa fram mat hela tiden så skulle hon nog kunna äta ihjäl sig!! Men d gör vi ju såklart inte, utan har fasta mattider. Jag tror att barn inte direkt har den där förmågan att veta när dom e mätta än...men d kommer väl förhoppningsvis. :)

• storcarro

jag har oxå en son som äter hur mycket som helst.Äter han inte då vet man att han inte är riktigt frisk han är 17 månader.I bland önskar jag att mina tjejer som är 4 o 6 år kunde äta lika bra som honom men det kanske de gör när de blir större hoppas jag i alla fall

Svar på tråden En riktig storätare :-D