Exem
Fler barn med exem i hårbotten? Min son på 1 1/2 år kliar sönder hela hårbotten, undrar vad det kan vara? Använder inget shampoo. Har nu fått en remiss till hud.
Fler barn med exem i hårbotten? Min son på 1 1/2 år kliar sönder hela hårbotten, undrar vad det kan vara? Använder inget shampoo. Har nu fått en remiss till hud.
Jag har eksem i hårbotten, samt dottern. Vi får flytande kortisonlösning utskrivet. Hittade shampo på Apoteket igår, som är för dom med tort hårbotten, har dock inte hunnit testa ännu, hoppas att den är bra.
Det räcker med att man behandlas med kortisonet i en vecka (får inte avändas i mer än 7 dagar) och då håller sig eksemet borta, i mitt fall, rätt länge. Helt beroende på årstid och just hösten och vintern är värst.
Är det så här jämt? Ska han alltid ha det så här i perioder, han har exem på kroppen också, och behandlar det med kortison, men det hjälper inte.
Japp, tyvärr så är det så hos oss iaf
. Jag är atopiker, så det är jag som har fört det vidare till 2 av våra 4 barn. Vi smörjer in Filippa 2 ggr dagligen (morgon och kväll), med Mildison och Miniderm, lika mängd av båda och så länge hon inte är förkyld eller har fått i sig mjölk (komjölks allergiker), så håller hon sig rätt fin.
ush så tråkigt, jag har testat honom mot mjöl, mjölk och äggvita och han tål allt sånt, så jag vet inte vad det kan vara, hoppas dom kan tala om det på hudmottagningen, men jag har inte fått någon tid än, väntar otåligt, tycker så synd om honom, han kliar så han gråter ibland.
Jaa, det är samma här. Värsta är när hon har fått något med mjölk i sig (oftast från dagis
), det tar ca 3 dagar innan utslagen och klådan ger med sig och det betyder 3 mycket oroliga nätter p g a klådan. Vi brukar ge Tavegyl dom nätterna när det är som värst och det hjälper rätt bra. Håller tummarna att ni får en tid snart, så att ni kan få hjälp!
Tack, kändes skönt att prata med någon med samma problem tack så mycket
Det var såå lite såå!