• nystan1

Nån som testat biologiskt fästinghalsband för katt..

.. och vill ge ett utlåtande om dessa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 17:06
    Alltså fästinghalsband utan kemikalier.
    Finns ex. örthalsband, halsband med ultraljud och hängen som avger nån bioenergi.

• Svar på tråden Nån som testat biologiskt fästinghalsband för katt..
  • Rickard b

Hej

PÅ den här sidan finns det en länk till en amerikansk sida med recensioner av bioenergifästingskyddet Tic-Clip. Nu när jag kollade var det 22 personer som tyckte att det hade funkat bra och 4 som tyckte att det inte fungerade:

Tic-Clip fästingskydd

• Buster78

ååhhh finns det sådana igen??? Ja hade det på min katt för två somrar sen, och ja tycker dom fungerar kanon....Men så togs dom bort förra sommaren.... finns dom nu igen??

• snuttP

Vad jag vet så finns det inga örthalsband som får säljas. Så säljer din butik det, så är det antagligen olagliga.

• nystan1
    Rickard b skrev 2010-05-01 16:53:06 följande:
    HejPÅ den här sidan finns det en länk till en amerikansk sida med recensioner av bioenergifästingskyddet Tic-Clip. Nu när jag kollade var det 22 personer som tyckte att det hade funkat bra och 4 som tyckte att det inte fungerade:Tic-Clip fästingskydd
    Tack! 
    Hade gett upp hoppet om att nån skulle svara. {#lang_emotions_tongue_out}
    Ska kolla länken.
  • nystan1
    snuttP skrev 2010-05-01 17:59:42 följande:
    Vad jag vet så finns det inga örthalsband som får säljas. Så säljer din butik det, så är det antagligen olagliga.
    Jag har bara hört om dem, inte letat och hittat nånstans.
    Det kanske var dem som de hade dragit in för att de var för giftiga?
    Men då ska jag iaf inte leta efter såna! {#lang_emotions_tongue_out}
  • snuttP

Tyvärr så har kemiA dragit in allt sånt för oss handlare. Det behövde inte va farligt för djuret, men det kanske kunde ha påverkan på naturen och därför får man inte sälja det längre.

• Marre79

Det finns SkudoPet, som avger ultraljud, som du hänger på halsbandet. Det fungerade jättebra på vår hund förra sommaren.
    SkudoPet hittar du på de flesta djuraffärer.

• Buster78
    snuttP skrev 2010-05-01 20:42:14 följande:
    Tyvärr så har kemiA dragit in allt sånt för oss handlare. Det behövde inte va farligt för djuret, men det kanske kunde ha påverkan på naturen och därför får man inte sälja det längre.
    ojj ska vi sluta med allt nu då som påverkar naturen... vilket resonemang.

Ja hörde att det va för att dom inte va testade, så man visste inte hur djuren påverkades av dom.
  • snuttP

Nope.. har inte med "djuret" i sig att göra. Deras räd eller vad man kallar det handlade om bekämpningsklass. Att det skulle klassas som bekämpningsmedel och många sorter är inte det och får därför inte säljas. Gäller även ÖRThalsband. Så vad ni kan göra när ni köper halsband är kolla så att det finns ett nr om bekämpningsmedel på halsbandet. Det visar att det är en godkänd produkt du köpet.

Svar på tråden Nån som testat biologiskt fästinghalsband för katt..