• Kakmonster

Pampersblöja 1-3 (gul förp.), är dom av samma mjuka kvalité?

Hej!

Kanske en korkad fråga, men min flicka har nu pampers Newborn stl 1 och vi gillar dom jätte mkt. Nu har vi köpt nästa storlek (har inte börjat använda dom än, dock), och jag blev så glad då jag upptäckte att dom var lika mjuka i kvalitén. Nu till frågan; Är storlek 3 (gul förp) likadan?

• Svar på tråden Pampersblöja 1-3 (gul förp.), är dom av samma mjuka kvalité?
  • syster78

Vi var också förtjusta i Pampers Newborn och använde alla tre storlekarna, tror alla var av stmma kvalitet

• JLW85

Japp det är dom.

Tyvärr så verkar det som att activ fit (efter newborn) nu blivit lite stelare, =( då dom oxå var lika mjuk och följsam.

• anyXX

Det dumma med pampers tycker jag är att deras blöjor i större storlekar blir kisstunga så fort. Pampers newborn tycker jag är bra, men till min dotter har vi kört med Libero, de samlar inte allt kiss på ett ställe som pampers gör.

Iris 080308 & Nils 100319
  • Ogi

Vi gillar också Pampers och använder fortfarande deras Newborn men även Active fit och Baby Dry. Vet någon vad det är för skillnad på de tre olika blöjsorterna (sorry TS att det blir lite OT)?

anyXX - Det vi gillar med blöjorna är just att det syns när barnet kissat :) Smaken är som baken!
  • teec

jag tycker också bäst om Pampers.

- mest för att de är så mjuka som de är
    - man känner när de har kissat

däremot tycker jag inte om active fit- de är så stela och så luktar de kemikalier.

vi använder 3:an just nu. lillan väger 5,8 och än så har hon inte kissat/bajsat utanför utan blöjan har tagit allt.

• kaveldun
    Ogi skrev 2010-05-09 19:56:11 följande:
    Vi gillar också Pampers och använder fortfarande deras Newborn men även Active fit och Baby Dry. Vet någon vad det är för skillnad på de tre olika blöjsorterna (sorry TS att det blir lite OT)? anyXX - Det vi gillar med blöjorna är just att det syns när barnet kissat :) Smaken är som baken!
    Active fit har samma slags "nät" i som Newbornblöjorna, det har inte Baby Dry. Vi köpte Baby Dry 4-9 kg nu när vår dotter växt ur Newborn för jag tänkte att hon  inte är så rörlig än och då kanske vi inte behöver Active Fit. Men eftersom nätet saknas så läcker den om hon bajsar mycket och om hon bajsar när hon ligger på sidan, tex i min famn. Köpte då Active Fit för samma vikt och det funkar bättre.

Till sonen har vi alltid haft Libero och varit nöjda, men när vi skulle prova till dottern så tyckte jag att de små storlekarna har blivit så stela sedan de gjorde om blöjorna för ett par år sedan, så tjejen får fortsätta med Pampers tills vidare.
    Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • teec
    Kakmonster skrev 2010-05-13 14:31:07 följande:
    Är Active fit (lila) lika mjuka som dom gula sorterna?
    jag tycker inte det
  • kaveldun
    Kakmonster skrev 2010-05-13 14:31:07 följande:
    Är Active fit (lila) lika mjuka som dom gula sorterna?
    Jag tycker det, men inte Baby Dry
    Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
Svar på tråden Pampersblöja 1-3 (gul förp.), är dom av samma mjuka kvalité?