• FLife

Ihållande mensvärk v.40+1

Hej,

Första barnet och därför helt novis. Är på BF +1 och igår kväll fick jag mensvärk som höll i sig i en timme samt att det var lite spring på toan. Natten var lugn.

Idag, sedan ungefär 1 1/1 timme, har jag samma mens/molvärk som håller i sig. Det finns inget början och inget slut. Det är helt klart hanterbart, men jag undrar ju så klart om det kan vara början på latensfasen?

Ngn med erfarnehet som vill råda mig?

Tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 16:45
    Dessutom har jag som knivhugg långt, långt ned. Antar att det är huvudet som kommer åt ngn nerv?

• Svar på tråden Ihållande mensvärk v.40+1
  • hellajo

Jag har samma sak som dig, ett himla tryck nertill mot bäckenbenet.
    Kanske är väldigt starka förvärkar, vet inte. Har barnet fixerat sig helt på dig?
    Jag har 1 maj och jag vet att min lillpys inte ligger helt nere och färdigfixerat, fick kolla upp de i onsdags med ett ultraljud. Vi får se vad som händer här de närmsta dagarna, man springer liksom lite på väggarna här hemma och bara väntar och väntar.... 

• FLife

Yes, bebben är helt fixerad och ligger välidgt långt ned enligt BM.

Ja, det börjar bli segt att vänta och man tolkar minsta lilla tecken. Man vet ju dock att det är vanligt att gå över tiden som förstföderska, så att misströsta redan kanske är lite dumt...

• saltflingan

Ja det låter onekligen som det har börjat dra ihop sig. Spännande!  Passa på att vila mycket och äta god mat, se på film och bara ta det lugnt och njut! 

• Ampin

Jag känner igen mig i det du skriver, är också på BF+1 idag och har haft som ihållande mensvärk varje kväll nu i 7 dagar. Sen dessutom såna där ilningar neråt, framför allt när jag går och står, och även detta är som värst på kvällarna. Just ilningarna trodde min BM berodde på att bebisen låg fixerad och långt ner, då kan det tydligen kännas så...

Den ihållande mensvärken har jag sökt lite på här på FL såklart Och det verkar som att det är ganska vanligt att ha den sista veckan/veckorna. Förhoppningsvis så behöver du dock ej vänta en vecka innan det sätter igång, du är ju trots allt redan på +1 så det kommer säkert snart sätta igång!!!

• FLife

Hur går det för er? Här är det lugnt igen. Så frustrerande!

• LNE

har haft ihållande mensvärk sedan vecka 36 om inte ens tidigare och är nu i vecka 38... ingen bebis här inte
    men ringde in idag pga av illamående, undertemp 35-35,5 och som jag haft sen i förrgår då jag hade förvärkar med 5-10 minuters mellanrum.
    fick svaret att förlossning kan vara på g men det tror jag inte för jag hade inga onda förvärkar...
    jobbigt när kroppen beter sig såhär{#lang_emotions_frown}

• Ampin

Här är också som vanligt fortfarande... Dvs lite molande mensvärk, lite ilningar och sammandragningar men sånt som jag vant mig vid nu efter en dryg vecka nu med samma visa...

Lore 86 - så skumt att helt plötsligt få låg temp sådär! Hört att illamående kan vara ett tecken, hoppas att det stämmer för dig!

• LNE

hehe hoppas faktiskt att det inte är någon förlossning på gång.
    jag studerar och har nu sedan dec kämpat med att plugga 2 terminer på 1 och jag vill inte bli "snuvad" på sista månaden nu när jag har fullt med saker att hinna med för att bli klar med utbildningen.

hehe är nog den enda som inte vill ha barnet tidigare utan hon får gärna bli lite sen. Men bara för att jag vill det så kommer hon säkert komma för tidigt{#lang_emotions_laughing}

• Ampin

Jaha, på så vis... Då hoppas vi att det inte är på G istälet då!

Svar på tråden Ihållande mensvärk v.40+1