• TeÄrLivet

När blir en man "för gammal" för att bli pappa?

När blir en man för gammal för att bli pappa? Medvetet har jag struntat i ett "Man kan inte va för gammal"-alternativ just för att ni måste bestämma er.

Detta är inte på blodigt allvar så detta handlar verkligen inte om att döma någon- eller lägga sig i hur någon annan ska leva sitt liv.

Jag tror själv att en man på 60 år kan bli en bra pappa likaväl som en på 25 år. Men någonstans går väl gränsen? Eller?

Det är intressant också att jämföra med hur vi röstade i Kvinno-omröstningen för ett par veckor sedan.
    Jag söker mina rötter
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blir en man "för gammal" för att bli pappa?
  • TeÄrLivet

Livlig diskussion det här{#lang_emotions_wink}

• StarkMamma

60-64svarade jag. Då går man nästan i pension och orkar man i den åldern verkligen leka med sitt barn?

Snart gör vi nummer 6!
  • Marma

säger 50-54...runt där nånstans känner jag att man lite gammal. Tänker mest på att man kanske inte hänger med i svängarna o den moderna världen. 

Min pappa tex kunde tjafsa bara för att jag gjorde massa modernt skit, lite samma problem har lillbrorsan nu oxå..:-P

Märkt det även på gubben min som nu snart 50 o vi har två små....han verkar ha lite svårt för att de faktiskt e mer tekniska än han o allt sånt. Men det tur att jag finns som kan ta ner honom på jorden

• Marma
    TeÄrLivet skrev 2010-04-30 17:55:36 följande:
    Livlig diskussion det här
    det kommer, lovar
  • Skånetös67

När mannen närmar sig 55. Då är det väl dax att vänta på att få barnbarn?

• Waersta

Min sambo fyller 42 i år och vi väntar vårat första barn.
    Kan tycka det är lite synd att våra vägar inte korsades tidigare.
    Men inte är han för gammal inte.

• Miss Skellington

Runt 50, då är han ju 70 när de flyttar hemifrån.

Min sambo tycker att han är för gammal för fler barn nu vid 40. Det tycker inte jag som ev. skulle vilja ha en trea om tre, fyra år.

• Jennifer 060828

Jag var 20 och dotterns pappa var 38 år när dottern föddes.

Hon är 3,5 idag.

Han var för gammal enligt honom, men barn blev det.

• LinnV

Är han över 45 tycker jag det är för gammalt, barnen bor väl hemma i snitt 20 år skulle jag gissa på. då är pappan pensionär när barnet flyttar och man orkar inte på samma vis längre då. Väntar barnet lika länge kommer han aldrig få träffa sitt barnbarn..

• TeÄrLivet
    LinnV skrev 2010-04-30 22:46:08 följande:
    Är han över 45 tycker jag det är för gammalt, barnen bor väl hemma i snitt 20 år skulle jag gissa på. då är pappan pensionär när barnet flyttar och man orkar inte på samma vis längre då. Väntar barnet lika länge kommer han aldrig få träffa sitt barnbarn..
    Det är väl främst just barnbarnsperspektivet som gör det lite tråkigt med gamla pappor. Men viktigast tycker jag att det är att pappan får se sina barn växa upp och bli vuxna innan de dör.
Svar på tråden När blir en man "för gammal" för att bli pappa?