• Vildblomman

Vad jobbar ni med?

Ni ensamföräldrar vad jobbar ni med?
    Jag jobbade tidigare inom vården men nu är jag arbetslös.
    Hur får ni dagistider och jobb tider att stämma? Dagis/dagmamma öppnar ju kl 7 och inom vården börjar man kl 7.

Jag letar nytt jobb men jag vet bara inte vad för jobb jag ska ta och vilka tider. Pappan har bara varannan helg för han kan inte eller vill inte ha mera tid. Har inte allt för många barnvakter heller.

HUr gör ni andra ensam föräldrar?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Curlingmorsan

Jag jobbar på lager/kontor och jobbar 75%, mån, tis och tor jobbar jag 8-16.30, ons slutar jag kl 14.30 och fredagar är jag ledig. Eftersom jag bara har barnen varannan vecka så vill jag inte jobba mer än så. Visst är det tufft ekonomiskt men mina barn är bara små en gång och jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt med dem.

De förskolor där mina barn har gått har haft öppet från kl 6-17.30. Min mamma som är dagmamma börjar kl 5.30 vissa dagar när hennes barn behöver börja så tidigt. Låter väldigt konstigt med en förskola som inte öppnar förrän kl 7, många föräldrar börjar ju jobba kl 7.

Ebba & Felix mamma
  • Vildblomman

jag kan själv inte tänka mig 7-17 nästan varje dag, eftersom jag vill vara hemma med min son. Och då vill jag inte ha honom på dagis dessa tider heller. Men så himmla svårt att veta vad man ska jobba med så man hinner lämna på dagis innan man börjar jobba själv.

• mamma hampus

Jag jobbar lite som inringare inom demostratör och så håller jag på att göra praktik ifrån arbetsförmedlingen.Så när jag är på praktiken så lämnar jag sonen kl 8.00 de börjar förskoleklassen 8.10 så börjar jag själv 8.45 och slutar 14.45 så då hämtar jag honom kl 15.00.När jag jobbar så lämnar jag honom kl 8.00 och så kommer min mamma och hämtar honom när han har slutat kl13.00.Men om det är pappahelg så hämtar han honom kl 15.00 varann fredag.

• Vildblomman

mamma hampus: vad gör en inringare?

Jag funderar på jobb som personlig assistent. De allra flesta intervjuer jag varit på så har man börjat vid 8 så då hinner man ju lämna till 7 innan jobbet...

• mamma hampus

En inringare är en person som blir uppringd när det finns jobb som kan vara eventuellt för den närmaste dagen eller så..

• Skottan

Jag jobbar på ett kontor! Sköter löner, öppnar post, betalar och fakturerar och har hand om personalen mm. INgen utbildning. Jobbar 75% Ungefär måndag till fredag 8-14! Men kan sköta mina tider lite som jag vill så ibland jobbar jag längre och ibland kortare elelr är ledig!

Svar på tråden Vad jobbar ni med?