Karpaltunneloperation
Ni som gjort en ån, hur länge hade ni ont efteråt? Sjukskrivna (vad jobbar ni med?) Hur länge hade ni förband, när kunde ni köra bil?
Jag har fått relevant info men vill veta hur det var för andra!
Ni som gjort en ån, hur länge hade ni ont efteråt? Sjukskrivna (vad jobbar ni med?) Hur länge hade ni förband, när kunde ni köra bil?
Jag har fått relevant info men vill veta hur det var för andra!
hade ont nån vecka efteråt,fast mest i stygnen.sjukskriven 6 veckor då jag jobbar inom vården.stygnen tar man bort 2 veckor efter opetationen,sen var jag tejpad 2 veckor till efter det för att ärren ska bli mjuka.kunde köra bil ca 1 vecka efter operation.lycka till jag vet vad du ska gå i genom!
kan tillägga att jag inte har några problem med mina handleder i dag.
Eter första operationen hade jag gips i två veckor, men kunde inte köra bil på ytterligare en vecka. Jag hade ont i ca två veckor, men den värsta värken av operationen försvann efter några dagar. Jag var sjukskriven i 4 veckor, men hade stora svårigheter när jag kom tillbaka till jobbet och blev omplacerad nästan direkt.
Efter andra operationen fick bilen stå 3 veckor igen. Stygnen satt så länge eftersom såret inte ville läka ihop. Inget gips den gången och jag kom igång lite lättare. Var sjukskriven i 4 veckor och kunde sen jobba med anpassade uppgifter i en vecka på jobbet innan jag gick tillbaka till det vanliga.
All värk och alla problem försvann efter operationerna. Livet är så mycket enklare numer. Nu väntar jag på ev. operation av Ulnaris, som uteblev förra gången, men de vill försöka med sjukgymnastik först. ( igen) *S*