Vad har ni Vårdbiträden i lön?
jag undrar vad ni andra vårdbiträden har i heltidslön?
jobbar själv som VB på ett av kommunens äldreboenden sedan 6 år tillbaka och har en heltidslön på ca 17000kr före skatt, tycker det känns lite.
Är 26år gammal.
jag undrar vad ni andra vårdbiträden har i heltidslön?
jobbar själv som VB på ett av kommunens äldreboenden sedan 6 år tillbaka och har en heltidslön på ca 17000kr före skatt, tycker det känns lite.
Är 26år gammal.
jag får cirka 14500 efter skatt.
Jobbar inom kommunen i hemtjänsten.. ha gjort i cirka 5 år. är snart 26 år.
Jag har en kompis som är VB. Hon har en lön på 19.700kr. Hon är 32 år och har jobbat inom vården i sex år.
TS, jag tycker din lön är låg - men inte orimligt låg. Tycker du din lön är låg, be om en löneförhandling! Eller ännu bättre: plugga vidare till undersköterska. Jag är USK och har tio års erfarenhet. Min lön ligger på 24.000kr.
Jag har också akademiska examen men har bara 22325 kr i lön.
akademisk ska de vara förstås!!!
Jag är vikarie och får 96/timmen har 13% semesterersättning så de blir de ungefär 106kr/timmen
Man blir ju inte stenrik, men jag är 21år och har aldrig fått ut mer 10.000 en månad. Så jag tycker era summor är otroligt stora, tänk om jag fick tjäna bara 13000kr i månaden istället för 7000kr i månaden som nu.
Om du vill kan du ju byta bana helt, börja plugga, kanske till sjuksköterska om du vill vara kvar inom området. När jag var 19 började jag på ett jobb där jag fick otroliga 12 000kr FÖRE skatt! Det var slitigt och jävligt. Under åren steg kraven från facket och när jag var 23 var min lön åtminstone 16 000kr före skatt.
Jag började plugga och är idag skolpersonal. Jag är 26 år och tjänar 24 600kr innan årets kommande löneförhöjning. Lär dock inte få mycket för det finns tydligen många som halkat efter och ska prioriteras av vår chef. Men hade jag varit kvar där inom lagerjobbet hade jag max haft 18 000kr nu. Jag ångrar inte att jag började plugga även om jag har studielån nu. Men det handlar ju om vad du har för möjligheter och vilja, studielån är ju inte så mycket. Lite mer om man har barn, sen kan man ju extrajobba eller stötta varann om man bor med någon.
Jag har en hel tids månadslön på 18.800 före skatt. Är 22 år gammal och har jobbat i vården i 4 år. Och snart är det dax för läneförhöjning :)
Har som vb på ett äldreboende 97kr/tim dvs. ca 16 000/mån.. Jobbade tidigare som pers. assistent inom handikappomsorgen och hade 115kr/tim dvs. ca 19 000/mån..Sjukt att det kan skilja så..Vet att en som nu blivit färdig uska på äldreboendet får 1 000/mån i löneökning, snacka om skitlöner..Kommer absolut inte fortsätta inom äldreomsorgen när mitt vik går ut..
Har också varit personligassistent och de är ju konstigt att lönen är så olika när de är mer slit att jobba på ett äldreboende.
Det är skitlöner inom vården! Har kollegor som är uskor och 25årserfarenhet som inte har mer än 19000 i grundlön.. så det finns dom som har det värre :(
I vår kommun anställs inga vårdbiträden, dom som finns måste validera till uska eller så får dom gå...
Jag har ändå fått den värsta kommentaren för migg jobb "De är sånna som dig som inte kommer någonstans i livet, de är bara förlorare som jobbar inom äldreomsorgen"
fan vad arg jag blev, jag trivs med mitt jobb och någon måste ju ta hand om dem för h*elvete!
Vi har ett av de vigtigaste arbete tycker jag som borde värdesättas mer! Hur ska vi göra för att få högre "status" och bättre löner?
jag hade 15600 när jag var vb, nu som uska har jag 21500, stor skillnad på 2 terminer.