• zion

Hur länge kan man ha en nidblödning...

Om man får en nidblödning. Hur länge håller den på ungefär? Jag fick en brun "blödning" i tisdags och den har fortsatt till och från. Det har inte kommit något färskt blod men det är ju ganska många dagar. Är det missfall tror ni? Jag har inte haft någon blödning vid mina andra graviditeter så jag vet inte riktigt hur det brukar vara....

• Svar på tråden Hur länge kan man ha en nidblödning...
  • Syth

Jag fick en nidblödning, bara en kort liten vart det. Sedan några dagar senare började jag småblöda igen och har gjort det sen dess. Rosafärgade flytningar osv, så det är inte färskt blod och inte så mkt heller. Jag blödde inget första graviditeten, så jag tycker också det är lite oroande. Men, jag har inte ont och det är inte färskt blod i stora mängder, så jag försöker bara att inte oroa mig. För är det missfall finns det ändå inget som kan göras.

Det jag däremot ska göra är boka tid för vul snart, så att vi kan få bekräftat att allt står rätt till där inne. Lycka till!

• Flippi

Jag hade min nidblödning av och till i 3 dagar, först brunt sen ljust blod i små mängder. Hade ganska ont oxå. Trodde absolut att det var ett missfall. Har nu gjort 2 ultraljud och är nu i v.15. Hade ingen blödning den första graviditeten.

• ingendukänner

det är nog inte så ovanligt med blödningar faktiskt fast att allt kan gå riktigt bra, det är ju inget bra om man får en blödning senare i grav men tidigt ska det ju inte alls vara någon fara för det kan ju bara vara så enkelt att det är slemmhinnorna som är extra känsliga och blöder lättare men jag vet inte riktigt om man ska ha värsta sexet precis när man blöder sådär det hade jag inte vågat men sen kanske det inte ens kan göra varken från eller till men jag hade varit lite mer försiktig.

jag blödde lr blödde o blödde men hade typ som ni ca 1 vecka då när jag skulle haft mensen första gången innan jag testade possitvit sen hade jag en liten blödning i ca 2 dagar tror jag det var i v 7 någe sånt men har inte haft ont eller så i samband.

men har tagit det lungt på sex fronten nu när man är extra känslig innan v12..

på tisdag går jag in i v12:)

• zion

Tack för era svar!
    Jag har precis slutat med mina p-piller så jag vet inte riktigt vilken vecka jag skulle vara i om det nu var så att jag var gravid...jag började blöda en vecka innan jag skulle haft den första "riktiga" mensen om den skulle varit regelbunden direkt.
    Men jag testade svagt plus eftersom jag kände mig gravid men började då blöda samma dag...

Nu blöder jag inte längre men jag har fortfarande ont i magen och ont i brösten så jag blir lite förvirrad. Kan det vara så att jag fortfarande är gravid, om jag nu var det, eller är det bara kroppen som fått spel.....

• Syth

Zion - att du har ont i magen och brösten är ett tecken på graviditet. Jag har själv växtvärk nu och det känns verkligen som en stark mensvärk. Helt normalt då livmodern växer och det är mycket som händer i kroppen.

Om du är väldigt osäker tycker jag att du ska besöka mvc och be dem göra ett graviditetstest, eller gör helt enkelt ett nytt test!

• zion

Jaa det är ju jättekonstigt. Jag känner mig gravid som bara tusan! Tröttheten börjar komma nu också, den känner jag igen från de andra graviditeterna... Har beställt nya tester från testlagret så vi får väl se. Det kanske är så helt enkelt att det fortfarande är lite tidigt för att ge starkt positivt. Jag kommer bli värsta testomanen Samtidigt som jag hoppas på bebis har jag ju hört att man kan ha symptomen kvar efter missfall, men det återstår att se. Tålamod...min bästa sida. Inte!

Vilken vecka är du i?

• Syth

Jag är i vecka 6 och har haft blödningar till och från sedan början. Jag har inte oroat mig så mycket, men jag fick just en blödning som verkligen kändes och det var rätt mycket. Nu är jag så klart orolig och kanske inte den bästa att peppa i den här tråden! Jag har bokat tid för vul men det är inte förrän i slutet på månaden. Hoppas jag fortfarande har en anledning att ta mig dit...

• zion

NEJ vad tråkigt Men hoppas hoppas verkligen det är okej med allt ändå! Varför kunde du inte få en tid till Vul innan? Konstigt tycker jag. Du behöver inte peppa mig längre. Tänker på dig och hoppas allt går bra!

• Syth

Äsch, vi får peppa varandra helt enkelt. Inget mera hände efter igår, jag får bara hoppas allt är bra. Funderar på att ringa och be om att få komma tidigare, förklarar jag läget går det säkert bra. Låter dig veta vad som händer!

• zion

Jaa ring och "överdriv" lite så borde du få komma in lite tidigare! Själv har jag testat några gånger till nu och det visar typ ingenting så det var nog missfall. Men men, nya tag!
    Hoppas det går bra för dig! Du måste berätta vad som händer sen

• Syth

zion: Beklagar, verkligen. Det var inte alls bra nyheter, hur är det med dig??

• zion

Tack. Det är delade känslor. Jag hade börjat vänja mig vid tanken på bebis men det är ju bättre att det blir missfall nu än att man får gå längre! Vi tar nya tag! Men jag känner mig fortfarande lite förvirrad, har ont i magen som mensvärk och tycker att det borde försvinna snart? Jag har aldrig(som jag vet) haft missfall förut så jag vet ju inte riktigt hur det känns och hur lång tid det tar för kroppen att komma i fas igen. Men allt ordnar sig! Nu får jag en ny spännade tid framför mig igen....försöker jag intala mig iaf

Hur mår du?

• Syth

Det är alltid bra att försöka se saker o ting så positivt som möjligt, jag tänker också att ett tidigt mf är bättre än ett sent. Är det möjligt att alla hormoner stannar kvar i kroppen ett tag och att det är därför som du känner dig konstig? Eller kan det bero på att du just slutat med p-piller?

Jag jobbar hemifrån idag, är så himla illamående så det är ett gott tecken. Annars blöder jag lite då och då, men än så länge har jag inte ont. Jag väntar lite med att ringa och boka om mitt ultraljud, vill se om det händer något mer eller inte...

• Syth

Hej zion, det går bra tack. Var lite läskigt i helgen, fick en större blödning i lördags så det slutade med att jag ringde gynakuten. Fick komma in på måndagen för ett ultraljud för att se hur det låg till, och allt såg bra ut som tur var. De kunde inte förklara blödningen, för den hade upphört när jag kom in. De såg inga spår av blod, allt såg normalt ut och de sa att de inte hade en aning om varför jag blöder. Har faktiskt knappt blött sen dess så förhoppningsvis är det slut nu. Blev framflyttad med nästan en hel vecka vilket är skönt - alltid skönt att vinna lite tid ;)

Hur är det med dig, hur mår du??

• zion

Men usch! Tur att du kunde åka in och att det såg bra ut! Att det ska krånga så mycket...
    Jag mår bra nu. Min mens har kommit igen så det var väl med all säkerhet ett missfall, men det känns bra att veta att kroppen kommit igång. Nu ska vi väl inte försöka aktivt men blir det så gör det ju ingenting Så har man varit med om ett missfall också, man får väl se det som en "positivt" erfarenhet eller nåt och vara glad att det hände precis i början! Alla symptom är helt borta så allt är normalt igen och det är ju jätteskönt också så behöver man inte gå och undra. Det känns bra helt enkelt.

Hoppas allt blir bra för dig och vi kan väl hålla lite kontakt ändå...jag vill ju följa dig nu

Kramar!

• Syth

zion: jag skickade ett meddelande till dig istället för att svara på tråden!!

Svar på tråden Hur länge kan man ha en nidblödning...