handen i kakburken
Undrar om det brukar funka så här eller är jag bara sträng och intolerant? När jag e hemma hos min kompis som har 2 barn 5+9år och vi har kaffebröd på diskbänken men inte framdukat än så är 5åringen där hysteriskt och hoppar upp och ner och nallar från burken etc. Mamman säger nej lite halvlamt och säger att vi ska ha det till fikat efter maten. 5min senare är ungen där igen och norpar en kaka och mamman säger då inget. Ungen truimfierar och tar en kaka till.
Efter middagen dukas fikat fram som denna dag var en tårta och även kakor (dom som var kvar) :) Alla har inte hunnit sätta sig och 5åringen häver sig nu liggande över bordet och lägger liksom båda händerna i tårtan, slickar fingrarna och ner i tårtan igen. föräldrarna säger ingenting. De pratar bara vidare med varandra. Till slut serveras han en bit fast alla fortfarnade inte satt sig och det blir lite lugn på honom, När han tryckt i sig tårtan går han loss på kakorna igen och liksom slänger dem i saft tillbringarn och skrattar hysteriskt, föräldrarna säger ingenting.
Är det så det funkar när man har barn? Alltså jag e inte snål el har bacillskräck men jag undrar om man låter barnen göra så här för att få lugn o ro, liksom välja stiderna.