• Tingan

Tips på lättbakade bakelser/muffins i rosa till prinsessan?

Ska ha ett rosa prinsesstema på min dotters födelsedagskalas och vill ha tips på recept på muffins/bakelser/tårtor som e rosa eller har rosa ex glasyr. Jag e ingen super bagare så enkla recept vore toppen. Har ni bilder med så vore det guld värt eller länkar till bra ide sidor på nätet. tack

• Svar på tråden Tips på lättbakade bakelser/muffins i rosa till prinsessan?
  • krakel

Loggade just in för att kolla om det fanns nån med exakt samma ide har en dotter som fyller 4 i maj och tänkte själv göra cupecakes med frosting eller ising (stavas) men vet inte direkt skillnaden....

köpr Dr ouetkers (stavas) strössel i en sort med blandade små kulor (strössel) rosa grön o gul sen en som hete gold.. som jag tänkte strössla påcupcakesen ...

sen ska jag göra ett reept som jag hitta på en tjejs blogg (som hete Linda ),,, det är mixade kakor ty ballerina med philadelfia ost som man rullar till bollar trär på pinne och sen doppar i choklad och sist ströslar på... super gullliga cakepops ,. till det har jag köpt hjärtströssel...

Så jag ska leta vidare efter skillnaden på de olika krämerna som man har på... men hänger gärna på här med i hopp om lite ideer....

• Tingan

mixa ballerina lät gott var hitta du receptet?

muffin recept då? och vad gör man rosa glasyr av?

• krakel

det va en blogg . en tjej som heter Linda blogg om det..kesella och ballerina va det visst.. till en smidig deg sen rulla till bollar trä på pinne doppa i choklad och strössla

ja man får färga glasyren med en droppe röd färg.. har en recept folder från affäre som jag kan leta på imorgon och där i va det en rosa glasyr... kan skicka receptet då...

annars söker jag iaf på cupecakes så får man recept.. annars funkar väl "vanligt" recept... finns i kokboken som man brukar ha hemma

Svar på tråden Tips på lättbakade bakelser/muffins i rosa till prinsessan?